یافتن سرمایهگذار برای یک استارتاپ از روشهای مختلفی میتواند انجام شود. این روشها بسته به این که استارتاپ در کجای مسیر قرار دارد و یا این که تا چه میزان نیاز به جذب سرمایه دارد، میتواند متفاوت باشد. در اینجا به روشهای مختلف یافتن سرمایهگذار میپردازیم.
رویداد تخصصی سرمایهگذاری اینترنت اشیا توسط ۱۰۰استارتآپ و شناسا، ۱۸ اسفند سال جاری در مرکز رویدادهای ۱۰۰استارتآپ برگزار میشود.
حامد ساجدی، مدیر عامل شرکت شناسا دارای دکترای الکترونیک است. او حدود 24 سال سابقه تدریس در دانشگاه را دارد. در این مصاحبه حامد ساجدی درباره شرکت شناسا، چالشهای اینترنت اشیا در ایران و وضعیت ایران در این حوزه صحبت میکند.
تجزیهوتحلیل اینترنت اشیا در سال ۲۰۲۰ نشان میدهد که بیشتر پروژههای اینترنت اشیا در حوزه تولید یا صنعت هوشمند اتفاق میافتند، بعد از آن به ترتیب حوزههای حملونقل یا خودرو هوشمند، انرژی و خردهفروشی سهم بیشتری دارند.
دیاکو یکی از تیمهای پرتفو 100استارتاپ است. شرکت دیاکو در حوزههای متنوعی مانند اپلیکیشن سفارش غذا، بازیهای موبایلی، انیمیشن، موشن گرافیک و همچنین انجام پروژههای مشترک با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ورود کرد.
استارتاپ نورولند، یکی از تیمهای پرتفو ۱۰۰استارتآپ طی قراردادی با آموزش و پرورش به کتابهای نگارش دوم تا ششم دبستان راه پیدا کرد.
نورولند مجموعهای از بازیهای موبایلی است که توانایی کودکان ۳ تا ۸ سال را در چهار حوزه انواع توجه، انواع حافظه، مهارت لازم برای ریاضی و مهارت لازم برای خواندن و نوشتن ارتقا میبخشد.
گزیدهای از کتاب «قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانهروز درگیر کند…»
محمدرضا ریاحی متولد 1375 ، دارای کارشناسی الکترونیک از دانشگاه آزاد اصفهان و بنیانگذار تیم چمدون است. قبل ازراهاندازی چمدون در تیم طراحان بدون فعالیت داشته است. طراحان بدون مرز یک تیم بود که در حوزه سختافزار و نرمافزار پروژه میگرفتند و به صورت فریلنسری کار میکردند. محمدرضا ریاحی در این مصاحبه از نحوه شکلگیری چمدون و چالشهایی که در مسیر این مجموعه وجود داشته میگوید.
استارتآپهای موفق، تلاش زیادی برای جذب سرمایه خارجی انجام دادهاند. این دورههای تامین مالی به سرمایهگذاران خارجی فرصتی برای سرمایهگذاری میدهد. این فرصت در ازای سهام شرکت در حال رشد به این سرمایهگذاران اعطا میشود.
اکوسیستم استارتاپی متشکل از گروهی افراد، استارتاپها و سازمانهای مرتبط است که به عنوان یک سیستم برای ایجاد و مقیاسبندی استارتاپهای جدید کار میکنند.
ویلرنو یک پلتفرم آموزش زبان از طریق فیلم است. مزیت رقابتی این مجموعه آن است که مشابه داخلی ندارد. همچنین به دلیل آموزش از طریق اپلیکیشن هزینه آموزش زبان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.