سرمایهگذاری خطرپذیر(VC) نوعی سرمایه خصوصی است که سرمایهگذاران به کسبوکارهای کوچکی که تصور میشود پتانسیل رشد زیادی در بلند مدت دارند ارائه میکنند. سرمایهگذاری خطرپذیر عموماً از سرمایهگذاران ثروتمند، بانکهای سرمایهگذاری و هر مؤسسه مالی دیگری تأمین میشود. این حمایت همیشه شکل پولی به خود نمیگیرد و میتواند در قالب تخصص فنی یا مدیریتی ارائه شود.
در پی برگزاری رویداد سرمایهگذاری تخصصی فینتک توسط مجموعه ۱۰۰استارتاپ و ثروت ستارگان گزارش این رویداد منتشر شد.
از بین ۷۶ طرح دریافت شده در سکوی پرتاب فینتک ۸ تیم به مرحله داوری راهیافتند و در نهایت ۴ تیم موفق به جلب نظر سرمایهگذاران شدند. تیم نیوکاش با یک میلیارد تومان سرمایه قطعی و تیمهای بلاکچین بلورین، همسو و استاک سرف که به مرحله بررسی موشکافانه راه پیدا کردند، از تیمهای برگزیده این رویداد بودند.
لازم به ذکر است در حاشیه رویداد فینتک، پنلی تحت عنوان« آینده فینتک در ایران» با حضور جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد. مدیریت ثروت ستارگان، موسسه دانشبنیان برکت، نوبیتکس، جیبیت، مرکز فابا، مرکز مالی خدمات انفورماتیک و تک ونچرز از همراهان سکوی پرتاب فینتک بودند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از رویداد سرمایهگذاری فینتک فایل گزارش این رویداد را مطالعه کنید.
مهمترین بخش مدل کسب و کار برای سرمایهگذاران پیشبینیمالی است. سرمایهگذاران و تمام کسانی که از کسب و کارهای نوپا حمایت میکنند، به دنبال چیزی هستند که اثبات کند ایده شما قابل اجرا و سودده است.
۴ تیم استارتاپی در رویداد سرمایهگذاری تخصصی فینتک موفق به جلب نظر سرمایهگذاران شدند.
نویسش استارتاپی متفاوت در حوزه تولید محتوا است. نویسش پلتفرم سفارش تولید محتوا به صورت آنلاین است که از سال 96 آغاز به کار کرده است. در گفتوگویی که با میلاد اسلامی زاد داشتیم، از چالشهای استارتاپ نویسش و برون سپاری مارکتینگ و محتوا صحبت کردهایم.
گفتگو با علیرضا حسنزاده بنیان گذار استارتاپ دکترموتوری. مجموعه دکترموتوری یک پلتفرم خدمات موتورسیکلت است که به صورت آنلاین فعالیت میکند و از تیمهای پرتفو ۱۰۰استارتآپ است.
سکوی پرتاب فینتک با هدف شناسایی، مشاوره، راهبری و سرمایهگذاری بر روی استارتاپهای این حوزه برگزار میشود. این رویداد در ۲۱ دی ماه به صورت حضوری، در مرکز رویدادهای ۱۰۰استارتآپ برگزار میشود.
امروز سه کلمه که بر روی زبانها عجیب میدرخشد، نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی است. گاهی آنها با یکدیگر اشتباه گرفته میشوند! بهترین کار این است که هر کدام تعریف شود تا تفاوتها درک شود. این گوی و این میدان!
تناسب محصول-بازار (Product Market Fit) مسئلهای مهم برای ادامه حیات هر استارتاپی است.
فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید قبل از ایجاد یک ایده تجاری در نظر بگیرید. برای پیدا کردن ایده مناسب کسبوکار خود به باید 10 نکته توجه کنید.
بازاریابی عصبی به مقابله با بازاریابی سنتی برآمده و تفکرات و دیدگاههای جدیدی را به شما میدهد.
یک کمپین خوب میتواند رشد چشمگیر فروش، برندسازی مناسب، جذب مخاطب فراوان و … را به همراه داشته باشد! اما یک کمپین با بازدهی خوب چه ویژگیهایی دارد؟