بازاریابی جز مهمی از کسبوکار است که معمولا استارتاپها در مراحل اولیه کار خود از آن غافل میشوند. طرح بازاریابی یک صفحهای راهکاری عملی، ساده و موثر برای حل مساله بازاریابی کسبوکارهاست.
بيميتو و ازکی از استارتاپهای موفق حوزه بیمه هستند که هر کدام کار خود را جدا شروع کرده اما در ادامه به جهت همافزایی با هم ادغام شدند. بازاريابي و جذب سرمايه هر استارتاپ مسئلهای منحصر به فرد است؛ در این بین بیمیتو و ازکی نمونههایی جذاب و آموزنده هستند.
افراد همیشه دغدغه خرید لباس با سلیقه خود دارند. سعی میکنند بهترین محصول را متناسب با سلیقه خود سفارش دهند. مدوپد توانسته این مشکل را حل کند و محصولاتی با کیفیت و سفارشیسازی شده در اختیار افراد قرار دهد.
برای ایجاد یک مزیت رقابتی شما به چیزی فراتر از عالی بودن نیاز دارید. برخی افراد اغلب نقاط قوت کسبوکار خود را با مزیت رقابتی اشتباه میگیرند. این دقیقا موضوعی است که در این مقاله سعی داریم برای شما روشن کنیم.
رویداد سکوی پرتاب فینتک با هدف شناسایی، مشاوره، راهبری و سرمایهگذاری بر استارتاپهای این حوزه برگزار خواهد شد. رویداد سکوی پرتاب فینتک با همکاری مدیریت ثروت ستارگان، 9ام آذر ماه در مرکز رویدادهای 100استارتآپ برگزار میشود.
بازاریابی برای استارتاپها، همیشه مسالهای چالش برانگیز است. تیمهای استارتاپی معمولا تمرکز خود را روی توسعه و بهبود محصول میگذارند و از بازاریابی غافل میشوند. بودجهبندی درست و شیوه صحیح بازاریابی، دو موضوعی است که اغلب استارتاپها اطلاعات کمتری از آن دارند.
مسافرت لازمه زندگی سالم انسانها است. خیلی از افراد چون تجهیزات سفر ندارند به دل طبیعت نمیزنند. تراول گرام استارتاپی است که با هدف رفع این مشکل به وجود آمده است. تراول گرام تجهیزات سفر اجاره میدهد تا حس خوب مسافرت در طبیعت را تجربه کنند.
امروزه بحث صادرات و ورود به عرصه بازارهای بینالمللی نقش مهمی در رشد و سودآوری کسبوکارها دارد. البته باید این نکته را مدنظر قرار داد که موانعی که در گذشته مانع از صادرات میشد برطرف شدهاند.(این جمله در سطح بینالملل بوده و همانطور که شما میدانید هنوز در کشور ما موانع زیادی بر سر راه صادرات وجود دارد.) بازارهای داخلی اشباع شده نیز چاره ادامهی بقا کسبوکارها و کارخانجات نیست. طبق گفتههای مشاور اول رییسجمهور دولت قبل، یکی از راههای موثر برای رفع بیکاری توجه به صادرات و افزایش صادرات غیر نفتی است. از جمله راهکارهای مناسب برای ارزآوری کشور، صادرات و ورد به بازارهای بینالملل میباشد. 100 استارتاپ از تیمهایی که توان حضور و رقابت در بازارهای بینالمللی را دارد دعوت به ثبتنام و شرکت در رویداد 100 تکاپوی صادراتی به عمل میآورد.
مهدی صادق پور، مدیرعامل و همبنیانگذار فرست کوئست است. مهدي صادق پور فارغالتحصیل کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه شریف است و تجارب زیادی در کسبوکارش دارد. صادقپور بارها شکست خورده و مسیر خود را تغییر داده است تا توانسته به جایگاه فعلیاش دست پیدا کند.
محمود كريمي از سال ۷۲؛ به موضوع نوآوري و خلاقيت و درعینحال استفاده نظاممند از اين پديده علاقه مند بوده است. اين علاقه او را به سمتوسوی متدولوژیهای نوآوري سوق داد.
ورود به بازار بینالملل و صادرات یک تجربه جذاب برای هر استارتاپی است. ورود هوشمند به بازار بینالملل، میتواند رشد و توسعه یک کسب و کار را در پی داشته باشد. در کشور ما استارتاپهایی وجود دارد که توانایی ورود به بازار بین الملل را دارند اما به دلیل عدم دانش کافی و نبود سرمایه، ریسک ورود به عرصه صادرات را نپذیرفتهاند.