گفتگو با محمد ایران نژاد بنیان گذار استارتاپ سلوا. مجموعه سلوا در حوزه فروش مواد غذايی و خوراكی به صورت آنلاين فعاليت میکند و از تیمهای پرتفو ۱۰۰ استارتآپ است.
براي اطلاع از چگونگی مديريت پرتفو به سراغ حسين جوان رفتيم. جوان مدير پرتفو مجموعهی ۱۰۰ استارتآپ است. او در اين مصاحبه ابتدا مديريت پرتفو را تعريف میکند. سپس از معيارهای پرتفو برای سرمایهگذاری میگوید و درنهایت از خدماتی كه مديريت پرتفو در سرمایهگذاری خطرپذیر ارائه میدهد صحبت میکند.
چه چیزی باعث پیشرفت یک کسبوکار میشود؟ چه زمانی میتوانیم بگوییم که کار از همه جهات به خوبی پیش میرود؟ داشتن یک تیم منسجم و خوب میتواند نقطه قوت یک مجموعه و استارتاپ باشد و عامل خوب پیش رفتن کارها!
مسئلهی محیط زیست و در کنار آن موضوع تامین غذا، جزو دغدغههای جهانشمولی است که برای دولتهای کشورهای مختلف مطرح است. اما آیا کسبوکارهای نوپا میتوانند کمکی به حل آن کنند؟ استارتاپ اکتیوا اساسا با این دغدغه شروع شد. جلوگیری از تولید ضایعات کشاورزی که در پس خود مانع از هدر رفت آب میشود اتفاق بسیار مهمی است.
بازاریابی جز مهمی از کسبوکار است که معمولا استارتاپها در مراحل اولیه کار خود از آن غافل میشوند. طرح بازاریابی یک صفحهای راهکاری عملی، ساده و موثر برای حل مساله بازاریابی کسبوکارهاست.
بيميتو و ازکی از استارتاپهای موفق حوزه بیمه هستند که هر کدام کار خود را جدا شروع کرده اما در ادامه به جهت همافزایی با هم ادغام شدند. بازاريابي و جذب سرمايه هر استارتاپ مسئلهای منحصر به فرد است؛ در این بین بیمیتو و ازکی نمونههایی جذاب و آموزنده هستند.
افراد همیشه دغدغه خرید لباس با سلیقه خود دارند. سعی میکنند بهترین محصول را متناسب با سلیقه خود سفارش دهند. مدوپد توانسته این مشکل را حل کند و محصولاتی با کیفیت و سفارشیسازی شده در اختیار افراد قرار دهد.
برای ایجاد یک مزیت رقابتی شما به چیزی فراتر از عالی بودن نیاز دارید. برخی افراد اغلب نقاط قوت کسبوکار خود را با مزیت رقابتی اشتباه میگیرند. این دقیقا موضوعی است که در این مقاله سعی داریم برای شما روشن کنیم.
رویداد سکوی پرتاب فینتک با هدف شناسایی، مشاوره، راهبری و سرمایهگذاری بر استارتاپهای این حوزه برگزار خواهد شد. رویداد سکوی پرتاب فینتک با همکاری مدیریت ثروت ستارگان، 9ام آذر ماه در مرکز رویدادهای 100استارتآپ برگزار میشود.
بازاریابی برای استارتاپها، همیشه مسالهای چالش برانگیز است. تیمهای استارتاپی معمولا تمرکز خود را روی توسعه و بهبود محصول میگذارند و از بازاریابی غافل میشوند. بودجهبندی درست و شیوه صحیح بازاریابی، دو موضوعی است که اغلب استارتاپها اطلاعات کمتری از آن دارند.
مسافرت لازمه زندگی سالم انسانها است. خیلی از افراد چون تجهیزات سفر ندارند به دل طبیعت نمیزنند. تراول گرام استارتاپی است که با هدف رفع این مشکل به وجود آمده است. تراول گرام تجهیزات سفر اجاره میدهد تا حس خوب مسافرت در طبیعت را تجربه کنند.