۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری روی ۱۱ تیم استارتاپی

رسانه
2022/11/27 نوامبر
100st.ir/23606
کپی شد
اعلام نتیجه رویداد سرمایه‌گذاری سکوی پرتاب الوند

سکوی پرتاب الوند ۲ آذر در همدان برگزار شد

بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری استان همدان، ۲ آذر توسط ۱۰۰استارت‌آپ و موسسه دانش بنیان برکت در استان همدان برگزار شد. در این رویداد و در مرحله دریافت طرح ۴۲ تیم استارتاپی طرح‌های کسب‌وکاری خود را برای ۱۰۰استارت‌آپ ارسال کردند. بعد از مراحل بررسی و غربال، ۱۲ تیم در روز رویداد به ارائه کسب‌وکار خود برای سرمایه‌گذاران و داوران پرداختند و در نهایت ۱۱ تیم‌ توانستند نظر سرمایه‌گذاران را برای جذب سرمایه جلب کنند. 

تیم خبرچین که یک شبکه اجتماعی برای تریدرها‌ست موفق به دریافت ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه قطعی و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه پس از ارزیابی موشکافانه شد. تیم بهرخ با تولید محصولات آرایشی-بهداشتی و دارویی توانست ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه قطعی را جذب کند. سورچی، پلتفرم تبلیغات با بازی‌وارسازی و بازی، ۲۵۰ میلیون تومان سرمایه قطعی و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه پس از ارزیابی موشکافانه را از آن تیم خود کرد. تیم‌ سرویسا، پلتفرم ارائه آنلاین خدمات خودرو، تیم ارزیابی نوین پاسچر پلتفرم آنالیز ساختار اسکلتی-عضلانی و ارائه راهکار برای آن و تیم تیک‌توک، اپلیکیشن آموزش زبان، هر یک موفق به دریافت ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه پس از ارزیابی موشکافانه شدند.

تیم بعدی که موفق به جذب سرمایه شد، ترازوست که یک بازار آنلاین برای معاملات محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی است؛ این تیم ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه قطعی و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه پس از ارزیابی موشکافانه دریافت خواهد کرد. بازوی کمک حرکتی، با طراحی و ساخت بازوی کمک حرکتی برای بیماران، نظر سرمایه‌گذاران را برای جذب ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه قطعی جلب کرد. 

۳ تیم نیز بعد از ارزیابی موشکافانه، سرمایه مشخص شده را جذب می‌کنند: تیم‌ کاشت ایمپلنت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان، پیشرو تحقیق نوین الوند طراح و تولیدکننده ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و تعمیرگاهی مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و در نهایت پارس هگمتان دانه، تولید‌کننده پروبیوتیک‌های اختصاصی زنبورعسل مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان.

علاوه بر این مبالغ، دبیرکل باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو نیز که در این رویداد به عنوان داور حضور داشت یکی از تیم‌ها را جهت دریافت سرمایه ۵۰ هزار دلاری به یونسکو معرفی کرد. 

در اختتامیه سکوی پرتاب الوند علیرضا قاسمی، استاندار همدان در سخنرانی خود ضمن تشکر از فعالین حوزه نوآوری و کارآفرینی، اشاره کرد: رویدادها و اقدامات در حوزه کارآفرینی و استارتاپی می‌تواند روح تازه‌ای را در حوزه تولید، اقتصاد و تجارت برای ما به ارمغان آورد. مدار گردش و توسعه در دنیا هر لحظه رو به پیشرفت است و ما نباید از این مسیر عقب بمانیم. نیروهای خلاق و تحصیل کرده و استعداد‌های درخشان کشورمان، فضایی را فراهم کردند تا ما نیز در این مدار رشد و توسعه قرار بگیریم.

وی افزود: از ابتدای سال با عنوان مبحث اقتصاد دانش بنیان، ۷ کمیته تخصصی در استان ایجاد کردیم. همه‌ دانشگاه‌های استان ما عضو فعال این کمیته‌ها هستند و اقدامات خوبی را در این حوزه رقم می‌زنند. اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای رشد مجموعه‌های دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است. بنابراین افق و چشم‌انداز مجموعه‌های دانش‌بنیان بسیار روشن است. 

 در ادامه محمد مهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در سخنرانی خود بیان کرد: وقتی فناوری بومی شود، به مرور وابستگی کم می‌شود که این اتفاق دو واکنش احترام و دشمنی را به‌همراه خواهد داشت. در پایان ارسلان باسلی‌زاده، نماینده موسسه دانش بنیان برکت استان همدان در صحبت‌های خود، راجع‌به سکوی پرتاب الوند عنوان کرد: امروز بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری غرب کشور برگزار شد؛ ولی هنوز از همدانی که باید به آن برسیم، خیلی فاصله داریم.

در این رویداد مانند سایر رویدادهایی که ۱۰۰استارت‌آپ برگزار می‌کند، تیم‌های استارتاپی علاوه‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه‌ فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم استان را داشتند.

این بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری استارتاپی استان همدان بود که در قالب سکوی پرتاب و با همراهی موسسه دانش بنیان برکت، شتابدهنده همپیوند، مرکز نوآوری کندو، استانداری همدان، صندوق پژوهش و فناوری همدان، بنیاد ملی نخبگان استان همدان، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری همدان، پارک علم‌ و فناوری همدان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان همدان برگزار شد.

مجموعه رویدادهای کاروان استانی ۱۰۰استارت‌آپ از مهر ماه سال ۱۳۹۹ با هدف رشد و توسعه متوازن اکوسیستم استارتاپی در کشور شکل گرفت تا استارتاپ‌های شهرستان‌ها هم مانند استارتاپ‌های تهران فرصت جذب سرمایه و شبکه‌سازی را داشته باشند.