سپیدار ۲؛ بررسی چالش‌های سالمندان همراه‌با درآمدزایی

رسانه
2023/01/25 ژانویه
100st.ir/23932
کپی شد
رویداد سپیدار ۲

رویداد سپیدار ۲ در حوزه سالمندی و بازنشستگی برگزار شد.

۱۰ کسب‌و‌کار استارتاپی در حوزه سالمندی و بازنشستگی در ۱۰۰ دقیقه معرفی شد. به گزارش دبیرخانه رویداد سپیدار ۲، این رویداد در روز دوشنبه ۳ بهمن ماه با ارائه ۱۰ کسب‌و‌کار استارتاپی در حوزه سالمندی و بازنشستگی در مرکز رویدادهای ۱۰۰استارت‌آپ با حضور سخنرانان و کارشناسان این حوزه برگزار و مباحث مهمی در حوزه سالمندی، بازنشستگی و صنعت طول عمر مطرح شد.

سعید زاهدی قائم مقام مرکز نوآوری سپید در این رویداد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حوزه سالمندی، حوزه بسیار مهمی در دنیا محسوب می‌شود و نیاز جهان بر این است که در این زمینه کسب‌وکارهای متنوعی راه‌اندازی شود. تاکنون در دنیا حدود یک میلیارد سالمند شناسایی شده و در این حوزه کسب‌و‌کارهای زیادی شکل گرفته است که آن‌ها علاوه بر تامین نیازهای سالمندان، تولید ثروت کرده‌اند. از سوی دیگر باتوجه به اینکه در کشور ما هرم سنی در حال افزایش است می‌بایست در این حوزه به کسب‌وکارهای نوینی فکر کنیم که علاوه بر حل چالش‌های سالمندان کشور، از این طریق درآمدزایی نیز حاصل شود.

 قائم مقام مرکز نوآوری سپید تصریح کرد: در این رویداد تلاش بر این است تا فرآیندی رقم بخورد که کارشناسان بتوانند در حوزه کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ استارتاپی به رشد برسند. متخصصان این حوزه بر این باورند که نیاز است در کشور نهادهای مختلف اجتماعی و دولتی هم‌قدم شوند تا با فعال کردن بخش‌های مختلف به سوی حرکتی نوین پیش بروند.

در این رویداد زهره آشوری از مجموعه وقت زندگی، سمیرا گل محمدی از مرکز درمان در منزل امداد، آزاده سادات ترابی از رادیو ریشه، مهدی زاهدی اول از سرو هانا، احسان دربانیان از بانک زمان، حامد عزیزی از آسانیسم، فرزاد جوانکاری از کوک باز، امیر سرعتی از توان سازان فردا، مهری سادات موسوی از جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی و آرش برجی خانی از هلثیو به ارائه و معرفی کسب‌و‌کار استارتاپی خود پرداختند.

لازم به ذکر است رویداد پایانی، با عنوان رویداد سرمایه‌گذاری سپیدار در اواسط اسفند ماه ۱۴۰۱ توسط مرکز نوآوری سپید و ۱۰۰‌استارت‌آپ برگزار خواهد شد که هدف از آن سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های حوزه سالمندی و بازنشستگی است و علاقمندان به شرکت در این رویداد می توانند با مراجعه به سایت 100‌استارت‌آپ اقدام به ثبت نام در این رویداد کنند.