نقش استارتاپ‌ها در رفع نیاز‌های صنایع معدنی کشور

رسانه
2022/06/17 ژوئن
100st.ir/21980
کپی شد
پنل تخصصی نیازهای زنجیره ارزش معدن وصنایع معدنی کشور در سایت 100استارتاپ

در ریورس پیج سکوی پرتاب معدن، پنلی با حضور فعالان این حوزه، تحت عنوان بررسی نیاز‌های زنجیره‌ی ارزش معدن و صنایع معدنی کشور و نقش استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌ بنیان در رفع این نیازها، برگزار شد. در این پنل که مدیریت آن با محمد مهدی صالحی مدیر عامل معنا بود، سجاد غرقی نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران، مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، عباس جعفری مدیر پژوهش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و حمیدرضا رمضی استاد تمام دانشکده‌ مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر حضور داشتند. در ادامه می‌توانید قسمتی از مهم‌ترین عناوینی که در این پنل مطرح شد را بخوانید.

 

 

حمیدرضا رمضی، استاد تمام دانشکده‌ مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر، ضمن اشاره به ارتباط ضعیف دانشگاه و صنعت در زمینه‌ی معدن، عنوان کرد: ما در کارهای اکتشافی، نیاز به روش‌ها و راهکارهای جدید داریم.

محمد مهدی صالحی گفت: در یک استارتاپی  که بر مبنای خدمات است، شما نیاز را در جامعه خلق می‌کنید؛ ولی در صنعت، خلق نیاز برای جامعه کار بسیار دشواری است. در ادامه مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: خلأ سرویس شتاب‌دهی را نباید انکار کنیم. باید شتاب‌دهنده‌ای باشد که در تمام مراحل رشد، به افراد صاحب ایده کمک کند.

عباس جعفری، نیز بیان کرد: هر کدام از ما، به عنوان دانشگاه یا صنعت، باید صرف نظر از کار دیگران، وظیفه‌ی خود را انجام دهیم. در پایان سجاد غرقی، نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران، با تاکید بر بهینه‌سازی سود بیشتر جهت تداوم عمر معدن‌کاری، گفت: ما نمی‌توانیم در یک اقتصاد منزوی، غیررقابتی و ناپایدار، انتظار توسعه‌ی سرمایه‌گذاران خطرپذیر را داشته باشیم.

محتوای کامل این پنل را می‌توانید از طریق ویدئو بالا مشاهده کنید.