6.9 میلیارد تومان سرمایه گذاری در سکوی پرتاب سیستان و بلوچستان

رسانه
2021/05/24 می
100st.ir/10999
کپی شد
استارتاپ، استارت‌آپ، استارت آپ، استارت اپ، استان قم، سکوی پرتاب قم، سرمایه پذیری استارتاپی، سرمایه گذاری استارتاپی، دریافت سرمایه، رویداد استارتاپی، دریافت سرمایه، سرمایه گذار خطر پذیر، 100استارتاپ، 100استارت‌آپ

در پانزدهمین کاروان استانی ۱۰۰ استارتاپ رقم خورد

۶میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری برای ۱۰ طرح استارتاپی ارائه شده در بزرگترین رویداد سرمایه گذاری استارتاپی سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی ۱۰۰ استارتاپ، پانزدهمین کاروان استانی سرمایه گذاری 100استارتاپ در قالب رویداد سکوی پرتاب، در سیستان و بلوچستان حضور یافت.
برای شرکت در این رویداد 90 تیم طرح‌های کسب‌وکاری خود را ارسال کرده بودند که از این تعداد در نهایت 21 تیم پس از بررسی و غربال به رویداد حضوری راه یافتند. اختتامیه این رویداد با حضور فعالان حوزه نوآوری و فناوری، مسئولان و اساتید استانی و کشوری در محل تالار فردوسی زاهدان برگزار شد.

رویداد 100استارتاپ شروعی برای رشد اکوسیستم نوآوری در سیستان و بلوچستان است

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: رویداد 100استارتاپ شروعی برای رشد اکوسیستم نوآوری در سیستان و بلوچستان است.

دکتر علی وحدت در این مراسم افزود: تیم‌هایی برای شرکت در این رویداد آمده بودند که از نظر کار و وضعیت فیزیکی بسیار عالی بوده و از نمونه های خوب کشور به شمار می‌رفتند.

وی با بیان اینکه مقوله شتاب دهنده‌ها اتفاق بزرگی در حوزه علم و فناوری کشور است، ادامه داد: برای هر توسعه و کسب و کاری، تامین مالی جزو نیازهای اساسی محسوب می شود و بحث نوآوری جدا از این موضوع نیست.
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در همه دنیا همین طور است، گفت: در دوسال گذشته در بحث تامین مالی توسعه خوبی را در سطح کشور داشته‌ایم. وی خاطر نشان کرد: برگزاری رویداد سکوی پرتاب 100استارتاپ نشان دهنده بلوغ این خطه از کشورمان در حوزه نوآوری و فناوری است.

وی ضمن تبریک به مدیر و تیم 100استارتاپ برای برگزاری این رویداد در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این رویداد، زمینه و فرصتی را برای یادگیری مجموعه‌های نوآوری در استان و یادگیری بهتری برای بحث توسعه فناوری و رشد شرکت‌ها و جذب سرمایه گذار فراهم کرده است.

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در پایان اظهار داشت: رویدارد 100استارتاپ، شروعی برای رشد اکوسیستم نوآوری در استان سیستان و بلوچستان است.

قریب به 7میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری شد

مدیرعامل 100استارتاپ گفت: 6.9میلیارد تومان در جریان رویدار 100استارت آپ توسط سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری شد.

علی سدیفی افزود: 100استارتاپ به دنبال هم افزایی بین ارکان مختلف اکوسیستم استارتاپی و نوآوری است و طبیعتا برخی چالش‌ها برای ارتباط گیری وجود دارد که اگر نبود نیاز به حضور ما برای پیدا کردن راه حل وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در رویدادهای قبلی در تلاش بوده‌ایم تا ثروت و سرمایه‌ای که در بین نهادهای مختلف خصوصی، دولتی و حاکمیتی است را به دست تیم‌های استارتاپی برسانیم.

این مسئول گفت: این رویداد، پانزدهمین رویداد سکوی پرتاب بود و ما توانستیم ۶میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به دست تیم‌هایی برسانیم که موفق شدند سرمایه‌گذاران خود را متقاعد کنند.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذارهای این رویداد شرکت ستارگان نوآوری داوین، هلدینگ سرمایه‌گذاری سلامت آمن، سرمایه گذاری معدنی معنا و صندوق سرمایه‌گذاری نوید بودند.

سدیفی تصریح کرد: این رویداد ۹۰ ثبت نامی داشت که در غربال اول ۴۴ تیم و در بررسی‌های دوم ۲۲ تیم به مراحل بعد صعود کردند و در انتها ۱۰ تیم توانستند برای طرح خود سرمایه‌گذار را متقاعد کنند.

استارتاپ‌ها پلی برای گذر از محرومیت‌ها

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان گفت: با کمک استارتاپ‌ها می‌توانیم نقش بسزایی در راستای رفع محرومیت‌ها ایفا کنیم.

علیرضا راشکی نیز در این مراسم ضمن تاکید بر افزایش استارتاپ‌ها در سیستان و بلوچستان، افزود: آنچه که امروز در استان سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد، محرومیت نیست بلکه محدودیت‌هایی است که خودمان قائل شده‌ایم و متاسفانه شرایط دست به دست هم داده تا امروز که می‌توانیم در آستانه یک توسعه پایدار خوب باشیم، احساس کمبود کنیم.
وی ادامه داد: آنچه که واضح است تکیه بر جوانان، استعدادهای استان، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می باشد که ضرورت دنیای امروز هستند.

شایان ذکر است در این برنامه تفاهم نامه همکاری موسسه دانش بنیان برکت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای تاسیس مرکز نوآوری و فضای کار اشتراکی به امضاء رسید؛ همچنین افتتاح شتابدهنده تخصصی معدن نیز از دیگر اتفاقات این مراسم بود، این شتابدهنده دومین شتابدهنده تخصصی در حوزه معدن در کشور است.

شروع به کار رویداد‌های موضوعی در 100استارتاپ 

100استارتاپ در سال جدید تصمیم به برگزاری رویداد‌های موضوع محور گرفته است. این رویداد‌ها با محوریت یک موضوع و با مشارکت سرمایه‌گذاران همکار در آستانه برگزاری می‌باشد.

رویداد سرمایه‌گذاری 100تکاپوی صادراتی

رویداد 100 تکاپوی صادراتی با هدف حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور برای ورود و تجارت در بازار بین‌الملل برگزار می‌شود. تا کنون آمادگی سرمایه گذاری تا ۲ میلیون دلار در این رویداد وجود دارد که با توجه به ظرفیت تیم های حاضر میتواند افزایش نیز داشته باشد. مدیران شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهایی که به دنبال حضور در بازار بین الملل هستند، مدیران و کارشناسان مسئول در نهادها و سازمان‌های مختلف و در نهایت کارشناسان و فارغ التحصیلان علاقه‌مند به کار در زمینه توسعه کسب‌وکار بین‌المللی می‌توانند در این رویداد شرکت نمایند.

سکوی پرتاب تکوست

تکوست، یک رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری نوظهور است. هوش مصنوعی بلاکچین، واقعیت افزوده و مجازی، اینترنت اشیا و دیتا از جمله موارد این حوزه است.

سکوی پرتاب ادتک

رویداد سکوی پرتاب ادتک، یک رویداد سرمایه گذاری تخصصی در حوزه تکنولوژی آموزشی و محتوا است که با هدف حمایت از افراد یا تیم‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود. در این رویداد علاوه بر سرمایه‌گذاری، مشاوره و راهبری فعال در حوزه‌های مورد نیاز تیم‌ها با ساختاری منحصر به‌فرد ارائه خواهد شد.