۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری قطعی روی ۳ تیم استارتاپی

رسانه
2022/07/02 جولای
100st.ir/22116
کپی شد
خبر اعلام نتیجه رویداد تخصصی معدن در سایت 100استارتاپ

سکوی پرتاب معدن ۸ تیر ماه برگزار شد

رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری معدن، روز چهارشنبه ۸ تیر توسط ۱۰۰استارت‌آپ و کانی‌بوم در مرکز رویدادهای ۱۰۰استار‌ت‌آپ برگزار شد.

در سکوی پرتاب معدن ۱۰ تیم استارتاپی طرح کسب‌وکاری خود را برای سرمایه‌گذاران ارائه کردند. از این بین ۶ تیم نظر مثبت سرمایه‌گذاران را جلب و ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان سرمایه جذب کردند. لازم به ذکر است تیم‌های استارتاپی زمین هوش با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سازه‌های آبی گوهر تجهیز نیکان با ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه‌ی نقدی و ۵۰۰ میلیون تومان غیرنقدی و بهتا صنعت با ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه‌ی نقدی و ۵۰۰ میلیون تومان غیرنقدی موفق به جذب سرمایه‌ی قطعی شدند و تیم‌های ماین ایکس، مبتکران و ماشین‌یار در مرحله‌ی ارزیابی موشکافانه قرار گرفتند.

در مرحله‌ی ابتدایی و ثبت‌نام این رویداد ۴۲ طرح کسب‌وکاری از طریق سایت ۱۰۰استارت‌آپ دریافت و مورد بررسی کارشناسان ۱۰۰استارت‌آپ و کانی‌بوم قرار گرفت که در نهایت ۱۰ طرح به رویداد راه یافته و ۶ طرح برگزیده شدند. در این رویداد مانند سایر رویدادهایی که ۱۰۰استارت‌آپ برگزار می‌کند تیم‌های استارتاپی علاوه‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه‌ی فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم استان را داشتند.

سکوی پرتاب معدن دومین رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری سال جاری ۱۰۰استارت‌آپ بود که با هدف سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های این حوزه برگزار شد. تمامی استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فناور دارای mvp و بدون mvp در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، بلاکچین، IOT، هوش مصنوعی و بینایی ماشین، پهباد، مواد پیشرفته و تمامی صنایع و تکنولوژی هایی که قابلیت استفاده در صنایع معدنی را داشتند از مخاطبان این رویداد بودند. 

مجموعه کانی‌بوم که در برگزاری این رویداد همراه ۱۰۰استارت‌آپ بود، از طریق به اشتراک‌گذاری اطلاعات، ایجاد بستری برای فعالیت‌های هم‌رسانی، توسعه بازار فناوری‌های نوآورانه و فراهم نمودن آموزش، هدایت، منتورینگ و حمایت نقدی و غیرنقدی برای استارت‌آپ‌ها، زیرساخت‌های لازم برای توسعه دانش و فعالیت‌های دانش‌بنیان معدنی را در این سازندگاه فراهم آورده است. اردلان علیشاهی، مدیرعامل سازندگاه کانی بوم درباره‌ی این همکاری عنوان کرد: در کانی‌بوم از طریق اتحاد استراتژیک با یکسری از مجموعه‌های بزرگ معدنی و صنعتی سعی کردیم زیرساخت لازم برای تست فناوری‌ها و نوآوری‌ها در معادن و صنایع معدنی را فراهم کنیم. همچنین از طریق ساختن یکسری داستان‌های موفقیت و فرصت به‌کارگیری فناوری بیشتر از آن بتوانیم سایر معادن و صنایع معدنی را مجاب کنیم تا از نوآوری‌ها و فناوری‌ها استفاده کنند.

همچنین عرفان عزیزپور، قائم مقام ۱۰۰استارت‌آپ ضمن اظهار امیدواری از برگزاری سکوی پرتاب معدن عنوان کرد: در اواخر سال ۱۴۰۰ با شتابدهنده کانی‌بوم که یک شتابدهنده‌ی حوزه‌ی تخصصی در حوزه‌ی معدن است به توافق رسیدیم تا رویداد گسترده‌ای را در این حوزه برگزار کنیم. مانند سایر رویدادهایی که توسط ۱۰۰استارت‌آپ برگزار می‌شود در این رویداد هم از سرمایه‌گذاران متنوع و متعددی دعوت شد تا در روز رویداد حضور داشته باشند. این میزان سرمایه‌گذاری برای حوزه‌ای مانند معدن که نسبت به سایر حوزه‌ها مقداری از فضای استارتاپی دورتر است، عدد خوبی است و امیدواریم این شروعی برای توسعه‌ و برگزاری رویدادهای بیشتر در حوزه‌ی صنایع معدنی باشد.