تفاوت منتورینگ و کوچینگ در اکوسیستم استارتاپی

رسانه
2020/12/31 دسامبر
100st.ir/9999
کپی شد
منتور، منتورینگ، راهبر، راهبری، مشاوره استارتاپی، کافه نشونی، استارتاپ، استارت آپ، استارت اپ

 

مصاحبه ای با ناصر غانم زاده از راهبران کافی نشونی

ناصر غانم زاده، دارای مدرک تخصصی سرمایه گذاری جسورانه (Ventare capital unlocked) از دانشگاه استنفورد سیلیکون ولی آمریکا و نماینده جهانی رویداد Lean startup Machine در ایران است. در سال‌های اخیر پژوهش‌های موفقی در زمینه‌های تاسیس و اداره شرکت‌های نوپا، طراحی مدل کسب و کار، بازاریابی و شیوه‌های مدیریت استارتاپ‌ها داشته است. او مدیر شرکت سرمایه گذاری جسورانه اُپاتان و بنیان گذار گروه استارتاپ‌های ایران است که مدیریت شتابدهنده و فضای کاری فینوا، تاسیس سایت Techly (سایت Techly اخبار فناوری و استارتاپ‌های ایران را به انگلیسی منتشر می‌کند) و مؤسسه نوآوری کسب و کار (در این مؤسسه با مربی‌گری و آموزش، به سازمان‌های بزرگ، کارآفرینان و صاحبان استارتاپ‌ها کمک می‌شود تا به موفقیت برسند و همچنین با استفاده از متدولوژی استارتاپ ناب (Lean Startup)، رویکرد خلق مدل کسب و کار و تفکر طراحی به استارتاپ‌ها مشاوره ارائه می‌شود)  از جمله فعالیت‌ها و سوابق اوست. غانم زاده همچنین به عنوان مشاور استارتاپ‌ها و کارآفرینان موفق ایرانی در زمینه جذب سرمایه و توسعه کسب و کار فعالیت داشته و در حال حاضر به عنوان منتور (Mentor) و راهبر در 100 استارتاپ فعالیت می‌کند.

 

نشونی رویاهاتو از راه‌ بلدها بپرس

طبق نتایج تحقیقی که تک کرانچ (tech cruch) بر استارتاپ‌های نیویورکی انجام داده، تقریبا 33 درصد از استارتاپ‌هایی که توسط منتورها، مشاوره و راهبری می‌شوند، به کسب و کارهای موفقی تبدیل می‌شوند. در این راستا 100 استارتاپ با راه اندازی کافه نشونی در کنار رویدادهای سرمایه گذاری سکوی پرتاب، فرصت مشورت و منتورینگ (Mentoring) با فعالان اکوسیستم استارتاپی را برای تیم‌های خود فراهم کرده است.
در اولین رویداد کافه نشونی که تابستان سال 99 در حاشیه سکوی پرتاب تهران برگزار شد، مصاحبه‌ای با ناصر غانم زاده، به عنوان یکی از راهبران و منتورهای 100 استارتاپ و از فعالان اکوسیستم استارتاپی صورت گرفت که می‌توانید ویدیو آن را در ادامه مشاهده کنید.