هزینه‌ی جذب مشتری Customer Acquisition Cost

رسانه
1400/03/12 خرداد
مفهوم هزینه‌ی جذب مشتری در سایت 100استارتاپ

به تمام هزینه‌های بازیابی و فروشی که یک کسب‌وکار، از طریق روش‌های مختلف برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل استفاده می‌کند، هزینه‌ی جذب مشتری (CAC) می‌گویند. 

محاسبه هزینه‌ی جذب مشتری

ابتدا باید بازه‌ی زمانی مورد نظر خود را با توجه به حجم داده‌ها و گزارشاتی که به آن‌ها نیاز دارید، تعیین کنید؛ این بازه می‌تواند ماهانه، فصلی یا سالانه باشد. سپس با استفاده از فرمول زیر هزینه‌ی جذب مشتری خود را حساب کنید.

محاسبه هزینه‌ی جذب مشتر ی در سایت 100استارتاپ

هزینه‌های بازاریابی و فروش

  • هزینه‌ی تولید محتوا
  • هزینه‌های فنی
  • حقوق و مزایای کارکنان
  • هزینه‌های نگهداری
  • هزینه‌های انتشار
  • هزینه‌های تبلیغات
  • هزینه‌های تولید

راه‌های کاهش هزینه‌ی جذب مشتری

بهینه‌ سازی نرخ تبدیل: مطمئن شوید که تبدیل بازدیدکننده به لید، یا سرنخ های فروش به مشتری و خرید از شما، آسان است.

ارزش آفرینی: با توجه به سلیقه و بازخورد مشتری، آنچه که نیاز دارد را به او بدهید.

ایجاد برنامه معرفی مشتریان ارجاعی: مشتریان فعلی خود را ترغیب کنید تا شما را به دیگران معرفی کنند.

ساده کردن فرآیند فروش: هرچه این فرآیند ساده‌تر باشد، کارشناس فروش و مشتری آن را سریع‌تر و راحت‌تر درک خواهد کرد.

 اگر قصد دارید کسب و کار خود را ارتقا دهید و سودآوری خود را حفظ کنید باید بر نحوه محاسبه و بهینه سازی هزینه جذب مشتری به خوبی تسلط داشته باشید.