نیچ مارکت Niche market

رسانه
1399/01/20 فروردین
مفهوم نیچ مارکت Niche Market یا بازاریابی گوشه‌ای در سایت 100استارتاپ

نیچ مارکت بخش کوچک و متمرکزی از بازار گسترده‌تر است که کسب‌وکارهای بزرگ نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند برای آن بخش‌ها محصول مناسبی ارائه دهند. فعالیت در این بخش از بازار که اصطلاحا به آن گوشه‌های دنج بازار نیز گفته می‌شود، با پاسخ‌‌گویی به نیازهای خاص مردم انجام می‌شود و فرصت بسیار خوبی برای کسب‌وکارهای کوچک می‌باشد. به‌طور مثال به جای فروش انواع کوله پشتی، می‌توانید روی تولید و فروش کوله‌ پشتی‌های مختص سفرهای کمپی بالای ۱۰ روز تمرکز کنید.

مزایای نیچ مارکت:

کاهش رقابت

کسب‌وکارهای کوچک شناخت خوبی از این بخش کوچک ندارند و کسب‌وکارهای بزرگ هم شاید نخواهند توجهی به آن داشته باشند.

فعالیت‌های کسب‌وکاری متمرکز

انتخاب بازار هدف کوچک‌تر به شما این امکان را می‌دهد تا خدمات خود را به صورت متمرکز و بهتر به این افراد ارائه دهید.

 ارائه خدمات تخصصی

فعالیت به عنوان یک متخصص در یک بخش باعث می‌شود شانس معرفی شدن شما به افراد بالاتر رود.

ایجاد وفاداری به برند

وفاداری افراد به برند شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازارهای بزرگ‌تر برای ارائه پیشنهادات خود شوید.

ویژگی‌هایی که برای انتخاب یک نیچ مارکت باید بدانید:

۱. کوچک بودن بازار

۲. سودآور بودن

۳. نبود رقیب جدی

۴. وجود پتانسیل رشد

۵. قدرت خرید متناسب مخاطبان با محصول