بنچ مارک یا بنچ مارکینگ benchmarking

رسانه
1399/09/24 آذر
اصطلاح استارتاپی بنج مارکنیگ یا benchmarking در سایت 100استارتاپ

بنچ مارک برای تمام فرایندها، محصولات یا خدمات، رویکردها و رویه‌ها در سازمان قابل انجام می‌باشد. نقاط مشترک که در بنچ مارک بررسی می‌شود شامل اندازه‌گیری زمان، کیفیت، هزینه، اثربخشی فرآیندها و فعالیت‌ها و سطح رضایت مشتریان می‌باشد.

قصد و هدف بنچ مارکینگ مقایسه عملیات و فرایندهای خود در برابر رقبا و تولید ایده‌های جدیدی برای بهبود فرآیندها، رویکردها، فناوری‌ها در جهت کاهش هزینه‌ها، افزایش سود دهی و تقویت وفاداری و رضایت مشتریان می‌باشد.

بنچ مارکینگ فرایندی است که هر کسب‌وکاری برای مقایسه‌ی عملیات، فرایندها و محصولات سازمان خود با سازمان‌های دیگر، از آن استفاده می‌کند. این فرایند کیفیت سیاست‌ها، استراتژی‌ها، برنامه‌ها، خدمات، محصولات و موارد دیگر را در سازمان شما اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند در همان صنعت یا بازار وسیع‌تری انجام شود و در تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت شرکت ارزش‌مند باشد. در واقع، بنچ مارکینگ راهی مؤثر برای پیشرفت مستمر و تثبیت موقعیت در دنیای کسب‌وکار است.