معرفی آسانسوری یا سخنرانی آسانسوری Elevator pitch

معرفی آسانسوری یا سخنرانی آسانسوری ( Elevator pitch ) از اصطلاحات استارتاپی در سایت ۱۰۰ استارتاپ

یک معرفی آسانسوری، یک نمای کلی از یک ایده، محصول، سرویس، پروژه، یا راه ­حل بهتری برای یک مسئله است و فقط برای شروع یک گفتگو طراحی می‌­شود.

معرفی آسانسوری، برای جلب توجه سریع مخاطبین طراحی می‌­شود تا آنها را متقاعد کنید که به آنچه می­‌خواهید بگویید توجه نمایند و بخواهند بیشتر در این مورد بشنوند. در یک معرفی آسانسوری، این کار با پاسخ به پرسش‌­های اساسی زیر که اغلب نادیده گرفته می­شوند، انجام می­‌گردد:

– آن (ايده، محصول، سرويس، پروژه) چیست؟

– چه کسی به آن (ايده، محصول، سرويس، پروژه) نیاز دارد؟

– چرا آنها به آن (ايده، محصول، سرويس، پروژه) نیاز دارند؟

ارائه آسانسوری (elevator pitch یا elevator speech) مثل یک نسخه توئیتری از طرح کسب‌وکار شماست. به همان کوتاهی و مختصری! دقیقا مثل یک متن توئیتری که نباید بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر و حرف در آن نوشته شود؛ در یک ارائه ۳۰ ثانیه‌ای هم باید کلمات و جملات به دقت انتخاب شوند. البته این ارائه می‌تواند به اندازه ۳ توئیت هم ادامه پیدا کند؛ اما نباید بیشتر از این مقدار شود. اگر هر توئیت را ۲۵ کلمه در نظر بگیریم و هر فرد در هر دقیقه به طور متوسط ۱۲۰ – ۲۰۰ کلمه صحبت کند، در یک ارائه ۳۰ ثانیه‌ای، از ۷۰ کلمه استفاده می‌شود. البته اگر آهسته‌تر از حد معمول صحبت شود.

ارسال دیدگاه جدید