سکوی پرتاب سیستان و بلوچستان

رویداد سرمایه‌گذاری تخصصی سیستان و بلوچستان در قالب سکوی پرتاب، ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

ثبت نام پایان یافته
مهلت ارسال طرح: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
زمان و روز برگزاری: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
درباره ی رویداد
توضیحاتی کامل درباره رویداد

رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان با هدف شناسایی تیم‌ها و سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های این استان ۲۲ اسفند سال جاری در پارک علم و فناوری زاهدان برگزار می‌شود. تیم‌های استارتاپی این استان تا 16 اسفند فرصت دارند تا طرح‌های کسب‌وکاری خود را از طریق سایت ۱۰۰استارت‌آپ ارسال کنند. در سکوی پرتاب سیستان و بلوچستان، تیم‌های استارتاپی علاوه‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم را خواهند داشت.

استان سیستان و بلوچستان، دومین استان پهناور کشور محسوب می‌شود که دارای ظرفیت‌های بسیاری مانند دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی، بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی، کشت محصولات سودآور صادراتی (خرما، مرکبات، موز، انبه)، وجود منابع غنی دریایی، وجود معادن نسبتا غنی،  فعالیت‌های گردشگری، برخورداری از حدود 15 مرکز دانشگاهی، انرژی خورشید و باد و همچنین ظرفیت‌های حوزه صنایع خلاق و نرم از جمله صنایع دستی و گردشگری، تولید محتوا، خدمات اجتماعی، معماری وکسب‌وکارهای دیجیتال است.

با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان و دانشگاهی و همچنین ظرفیت‌های بالقوه‌ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این استان با توسعه بسترهای اکوسیستم استارتاپی و همچنین انگیزه‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانیم شاهد توسعه استارتاپ‌های سیستان و بلوچستان در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

روند سرمایه‌گذاری:

  1.     ثبت‌نام و ارسال طرح در سایت
  2.     غربال‌گری اولیه توسط کارشناس‌های ۱۰۰استارت‌آپ
  3.   کسب آموزش‌های لازم و رفع نیازهای اولیه‌ی تیم (راهبری)  
  4.     ارائه در حضور داوران و سرمایه‌گذاری نهایی
سوالات مرتبط با رویداد
مجموعه سوالاتی که معمولا پرسیده می شود
  • ۱۰۰استارت‌آپ چیست؟
  • ۱۰۰استارت‌آپ یک پلتفرم سرمایه‌گذاری، راهبری و پشتیبانی غیر متمرکز است که با هدف اتصال سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های موفق به استارتاپ‌ها شکل گرفته است.

  • چرا برای سرمایه‌گذاری باید به سراغ ۱۰۰استارت‌آپ بیاییم؟
  • در تمام رویدادهایی که توسط مجموعه ۱۰۰استارت‌آپ برگزار می‌شود، حتما روی تیم‌های مستعد و برگزیده سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و رویداد بدون سرمایه‌گذاری در ۱۰۰استارت‌آپ وجود ندارد. (البته باید توجه داشت که این موضوع یک امر نسبی است و با توجه به تیم‌های حاضر در هر رویداد شرایط فرق می‌کند.) ۱۰۰استارت‌آپ موقعیت مناسبی برای تیم‌ها به منظور تعامل و ارتباط موثر با همه اعضای اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور فراهم می‌کند. داوری در رویدادها از طریق یک روش استاندارد بین‌المللی که صحت سنجی آن توسط افراد خبره اکوسیستم تایید شده، صورت می‌گیرد. برای هر یک از تیم‌ها، آموزش‌های لازم جهت ارائه مفید و موثر به سرمایه‌گذار در نظر گرفته می‌شود.

    در هیچ‌کدام از رویدادها اعضای کلیدی ۱۰۰استارت‌آپ به عنوان داور حضور پیدا نمی‌کنند و تمام فعالیت این افراد پیش و پس از رویداد است.

  • این برنامه با چه هدفی برگزار می‌شود؟
  • سکوی پرتاب سیستان و بلوچستان با هدف شناسایی، مشاوره، راهبری و سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های این استان برگزار می‌شود.

  • چه کسب‌وکارهایی شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارند؟
  • کسب‌وکارهایی که تعداد قابل توجهی کاربر، تراکنش مالی، محصول اولیه (mvp) و بیش از یک بنیان‌گذار دارند، شانس بیشتری برای جذب سرمایه دارند.

  • کاروان استانی چیست؟
  • کاروان استانی، مجموعه رویدادهای سرمایه‌گذاری ۱۰۰استارت‌آپ است که در قالب سفر به استان‌های مختلف برگزار می شود. هدف این رویدادها، شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های مستعد هر استان است. تیم‌های برگزیده در این رویدادها موفق به جذب سرمایه خواهند شد.

  • ۱۰۰استارت‌آپ برای سرمایه‌گذاری به کدام استان‌ها سفر می‌کند؟
  • کاروان استانی ۱۰۰استارت‌آپ تاکنون به 17 استان کشور سفر کرده است. ۱۰۰استارت‌آپ در نظر دارد در آینده به تمام استان‌های کشور سفر کرده و روی تیم‌های استارتاپی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند. آخرین کاروان استانی برگزار شده در استان همدان بوده است.

مکان برگزاری رویداد
در نقشه زیر مکان دقیق برگزاری رویداد نشان داده شده
برگزارکنندگان
avatar
avatar
avatar