سکوی پرتاب سپیدار
سکوی پرتاب سپیدار

سکوی پرتاب سپیدار

سکوی پرتاب سپیدار، با هدف شناسایی و سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه بازنشستگی و سالمندی برگزار می‌شود.

ثبت نام پایان یافته
مهلت ارسال طرح: 5 اردیبهشت 1402
زمان و روز برگزاری: 12 اردیبهشت 1402
درباره ی رویداد
توضیحاتی کامل درباره رویداد

سکوی پرتاب سپیدار، با هدف شناسایی و سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه بازنشستگی و سالمندی 12 اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود. در این رویداد داوران، راهبران متخصص و سرمایه‌گذاران این حوزه حضور خواهند داشت. 

رویداد سپیدار رویدادی اختصاصی برای حل مسائل جامعه سالمندان و بازنشستگان از طریق پتانسیل‌ شرکت‌های نوپا (استارتاپی) در حوزه‌های سلامت (جسمانی، شناختی، اجتماعی، معنوی)، تندرستی، توانبخشی، مشارکت‌ اجتماعی، بازی‌ و سرگرمی، ورزش سالمندی، اوقات فراغت، گردشگری، تغذیه، ایمن‌سازی محیط، وسایل و تجهیزات سالمندی و… است. در این رویداد استارتاپ‌های فعال در این حوزه‌ها، ضمن ارائه طرح‌های خود مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و در پایان استارتاپ‌های برتر به‌منظور سرمایه‌گذاری و دریافت حمایت‌های نقدی و غیرنقدی برگزیده می‌شوند.

در سکوی پرتاب سپیدار، تیم‌های استارتاپی علاوه‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم را خواهند داشت. سکوی پرتاب سپیدار به صورت حضوری برگزار و نتیجه رویداد نیز در همان روز اعلام می‌شود.

روند سرمایه‌گذاری:

  •  ثبت‌نام و ارسال طرح
  •  غربالگری اولیه توسط کارشناسان ۱۰۰استارت‌آپ
  •  راهبری، دیدن آموزش‌های لازم و رفع نیازهای اولیه تیم‌ها
  •  ارائه در حضور داوران
  •  داوری و سرمایه‌گذاری نهایی

 

شرکت در این رویداد به چه کسانی توصیه می‌شود؟

شرکت در این رویداد به تمامی شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های سلامت (جسمانی، شناختی، اجتماعی، معنوی)، تندرستی، توانبخشی، مشارکت‌ اجتماعی، بازی‌ و سرگرمی، ورزش سالمندی، اوقات فراغت، گردشگری، تغذیه، ایمن‌سازی محیط و  وسایل و تجهیزات سالمندی توصیه می‌شود.

سوالات مرتبط با رویداد
مجموعه سوالاتی که معمولا پرسیده می شود
  • سپیدار چیست؟
  • سپیدار یک رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه بازنشستگی و سالمندی است که با هدف سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال این حوزه برگزار خواهد شد. یک پیش رویداد با همین عنوان با موضوع بازنشستگی و سالمندی؛ کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپی با هدف انتقال تجربه و گفت‌وگو پیرامون چالش‌های این حوزه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد.

  • چرا تصمیم برگزاری این رویداد گرفتیم؟
  • حوزه‌های مختلف اکوسیستم نوآوری طی سالیان گذشته رویدادهای متنوع و فراوانی را در سطح ملی و فراملی برگزار کرده‌اند. با این وجود بخش سالمندی و بازنشستگی با توجه به میزان بالای جامعه مخاطبین و همچنین تغییرات پیش‌روی جامعه ایرانی و سالخوردگی جمعیت در این بین مغفول مانده است. ۱۰۰استارتاپ با همکاری مرکز نوآوری سپید و خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه با هدف شناسایی و سرمایه‌گذاری استارتاپ‌های فعال در بخش سالمندی و بازنشستگی و همچنین ایجاد بستری برای گردهمایی و بهره‌مندی از مشارکت تمامی فعالان این حوزه در بخش‌های دانشگاهی، صنعتی، استارتاپی، سازمان‌های مردمی و دولتی؛ اقدام به طراحی رویداد سپیدار نموده است.

  • ۱۰۰استارتاپ چیست؟
  • ۱۰۰استارتاپ یک پلتفرم سرمایه‌گذاری، راهبری و پشتیبانی غیر متمرکز است که با هدف اتصال سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های موفق به استارتاپ‌ها شکل گرفته است.

  • مرکز نوآوری سپید چیست؟
  • مرکز نوآوری سپید از محصولات و خدمات استارتاپی و نوآورانه در حوزه سالمندی و بازنشستگی حمایت می‌کند تا هر آنچه در ابعاد مختلف سلامت (جسمانی، شناختی، اجتماعی، معنوی)، تندرستی، توانبخشی، مشارکت‌ اجتماعی، بازی‌ و سرگرمی، ورزش سالمندی، اوقات فراغت، گردشگری، تغذیه، ایمن‌سازی محیط، وسایل و تجهیزات سالمندی تولید یا طراحی کرده‌اند رشد کند و توسعه یابد. هدف سپید، حرکت به سمت خلق جامعه‌ای سالم، پویا و متناسب با تغییرات جمعیتی جامعه ایرانی در افق 1430 است.

  • چرا برای سرمایه‌گذاری باید به سراغ ۱۰۰استارتاپ بیاییم؟
  • در تمام رویدادهایی که توسط مجموعه ۱۰۰استارتاپ برگزار می‌شود، حتما روی تیم‌های مستعد و برگزیده سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و رویداد بدون سرمایه‌گذاری در ۱۰۰استارتاپ وجود ندارد. (البته باید توجه داشت که این موضوع یک امر نسبی است و با توجه به تیم‌های حاضر در هر رویداد شرایط متفاوت است.)

    ۱۰۰استارتاپ موقعیت مناسبی برای تیم‌ها به منظور تعامل و ارتباط موثر با همه اعضای اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور فراهم می‌کند.

    داوری در رویدادها از طریق یک روش استاندارد بین‌المللی صورت می‌گیرد که صحت آن توسط افراد خبره اکوسیستم تایید شده است.

    برای هر یک از تیم‌ها، آموزش‌های لازم جهت ارائه مفید و موثر به سرمایه‌گذار در نظر گرفته می‌شود.

    در هیچ‌کدام از رویدادها اعضای کلیدی ۱۰۰استارتاپ به عنوان داور حضور پیدا نمی‌کنند و تمام فعالیت این افراد پیش و پس از رویداد است.

مکان برگزاری رویداد
در نقشه زیر مکان دقیق برگزاری رویداد نشان داده شده
برگزارکنندگان
avatar
avatar
سرمایه گذاران
سرمایه گذارانی که ما را یاری کردند
avatar