background event
استارتاپ، استارت‌آپ، استارت آپ، استارت اپ، استان قم، سکوی پرتاب قم، سرمایه پذیری استارتاپی، سرمایه گذاری استارتاپی، دریافت سرمایه، رویداد استارتاپی، دریافت سرمایه، سرمایه گذار خطر پذیر، 100استارتاپ، 100استارت‌آپ

رویداد سرمایه گذاری 100 تکاپوی صادارتی

100استارتاپ و مدرسه کسب و کار تکاپو

درحال ثبت نام
مهلت ارسال طرح: 30 آبان ماه 1400

رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی یک برنامه ملی ۱۰ ساله است که هدف آن صادراتی کردن حداقل ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان است. تا کنون 6.5 میلیون دلار سرمایه برای این رویداد تامین شده است و متوسط سرمایه دریافتی برای هر تیم 50 هزار دلار تا 1 میلیون دلار در ایران یا در کشور مقصد است.

درباره ی رویداد:

روند برگزاری رویداد 100 تکاپوی صادراتی:

  1. ثبت‌نام و ارسال طرح (30 آبان ۱۴۰۰)
  2. غربالگری اولیه توسط کارشناسان مدرسه کسب‌وکار تکاپو و مجموعه ۱۰۰استارت‌آپ
  3. منتورشیپ، دیدن آموزش‌های لازم و رفع نیازهای اولیه تیم‌ها
  4. ارائه به کمیته سرمایه‌گذاری
  5. تایید و ارزیابی موشکافانه
  6. تایید سرمایه‌پذیری و امضای ترم‌شیت
  7. اختتامیه نهایی رویداد( زمستان 1400)

شرکت در این رویداد به چه کسانی توصیه می‌شود؟

  • استارتاپ‌ها
  • شرکت‌های دانش بنیان
  • شرکت‌های فناور (که به پایداری نسبی در داخل کشور رسیده‌اند)

ابعاد سرمایه‌گذاری در رویداد 100 تکاپوی صادراتی به چه نحو است؟

تا کنون 6.5 میلیون دلار سرمایه برای این رویداد تامین شده است و متوسط سرمایه دریافتی برای هر تیم 50 هزار دلار تا 1 میلیون دلار در ایران یا در کشور مقصد است.

 

زمان و روز برگزاری:

زمستان 1400

محل برگزاری:

مرکز رویدادهای 100استارتاپ

سوالات مرتبط با رویداد
  • 100استارتاپ چیست؟
    • 100استارتاپ یک پلتفرم سرمایه‌گذاری، راهبری و پشتیبانی غیرمتمرکز است که با هدف اتصال سرمایه‌گذاران بزرگ و بنگاه‌های موفق به استارتاپ‌ها شکل گرفته است.
  • مدرسه کسب‌وکار تکاپو چیست؟
    • مدرسه کسب و کار تکاپو، اولین دانشگاه نسل چهارم کشور است. این دانشگاه با رویکرد مسئله محور، چالش‌ها و موضوعات کسب‌وکارها و مسائل کلان کشور را می‌شنود و بر اساس این شنیده‌ها اقدام به طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی می‌کند.
  • چرا برای سرمایه‌گذاری باید به سراغ 100استارتاپ بیاییم؟
    •  در تمام رویدادهایی که توسط مجموعه 100استارتاپ برگزار می‌شود، حتما روی تیم‌های مستعد و برگزیده سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و رویداد بدون سرمایه‌گذاری در 100استارتاپ وجود ندارد. (البته باید توجه داشت که این موضوع یک امر نسبی است و با توجه به تیم‌های حاضر در هر رویداد شرایط فرق می‌کند.)
    • 100استارتاپ موقعیت مناسبی برای تیم‌ها به منظور تعامل و ارتباط موثر با همه اعضای اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور است.
    • داوری در رویدادها از طریق یک روش استاندارد بین‌المللی که صحت سنجی آن توسط افراد با سابقه اکوسیستم تایید شده، صورت می‌گیرد.
    • برای تیم‌ها با توجه به فراخور رویداد آموزش‌های لازم و کارگاه‌های مد نظر جهت ارائه مفید به سرمایه‌گذار در نظر گرفته می‌شود.
    •  در هیچ‌کدام از رویدادها اعضای کلیدی 100استارتاپ به عنوان داور حضور پیدا نمی‌کنند و تمام فعالیت این افراد پیش و پس از رویداد است.
  • پس از ثبت‌نام در ۱۰۰ تکاپوی صادراتی چه مراحلی را در پیش دارید؟
    1. کارشناسی اولیه: در این مرحله اگر پرسونای تیمی متناسب با رویداد نباشد و یا به هر دلیل دیگری شرایط لازم برای حضور در رویداد را نداشته باشد به او اطلاع داده می‌شود.
    2. غربالگری: در مرحله غربالگری چند نقطه کلیدی برای بررسی تیم‌ها وجود دارد: A)شرایط محصول: مثلا تیمی که گردش مالی داشته باشد به بلوغ بیشتری رسیده و شانس بیشتری برای پذیرفته شدن، دارد. B)تیم: بررسی توانایی‌های هم‌بنیانگذاران کسب‌وکار.C)برنامه‌ریزی مالی: پولی که به عنوان سرمایه می‌گیرند در کجا استفاده می‌شود. D)مدل ارائه: برای ارائه موثر به سرمایه‌گذار باید چه کاری انجام داد
    3. ارزیابی موشکافانه: سرمایه‌گذارانی که در رویدادهای سرمایه‌گذاری 100استارتاپ حضور دارند تیم‌ها را حداقل از 4 زاویه مورد بررسی قرار می‌دهند:A)مارکتینگ B)کسب‌وکار  C) آی تی D) حوزه تخصصی کسب‌وکار(مثلا در این رویداد حوزه تخصصی تیم‌ها حوزه صادرات است)
    4. عقد قرارداد: تیم‌هایی که در رویداد موفق به جلب نظر داوران می‌شوند، به پروسه عقد قرارداد و جذب سرمایه راه پیدا می‌کنند. در واقع آن‌ها به قسمت پرتفو 100استارتاپ و سبد سرمایه‌گذاری وارد و عضوی از خانواده 100استارتاپ می‌شوند.
    5. جذب سرمایه: 6.5 میلیون دلار سرمایه برای این رویداد تامین شده است که متوسط سرمایه دریافتی برای هر تیم 50 هزار دلار تا 1 میلیون دلار در ایران یا در کشور مقصد است.
  • این برنامه با چه هدفی برگزار می‌شود؟
    • برنامه ۱۰۰ تکاپوی صادراتی با هدف شناسایی، سرمایه‌گذاری و اتصال تیم‌های مستعدی که پتانسیل ورود به بازار بین‌الملل را دارند، برگزار می‌شود.
  • چه کسب‌وکارهایی شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارند؟
    • کسب‌وکارهایی که تعداد قابل توجهی کاربر، تراکنش مالی، محصول اولیه و بیش از یک بنیان‌گذار دارند، شانس بیشتری دارند.
برگزارکنندگان
avatar
avatar
سرمایه گذاران
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
حامیان
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
اخبار رویداد
استارتاپ، استارت‌آپ، استارت آپ، استارت اپ، استان قم، سکوی پرتاب قم، سرمایه پذیری استارتاپی، سرمایه گذاری استارتاپی، دریافت سرمایه، رویداد استارتاپی، دریافت سرمایه، سرمایه گذار خطر پذیر، 100استارتاپ، 100استارت‌آپ
رسانه
02 خرداد 1400

مسیر تبدیل ایده به یک کسب و کار موفق چیست؟ قسمت اول از سری ویدیو‌های آموزش استارتاپی، مهدی خلیق رضوی   سید مهدی خلیق رضوی: سید مهدی خلیق رضوی هم‌بنیان‌گذار شتاب‌دهنده هوش مصنوعی همتک، پس از اتمام دوره کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر دانشگاه تهران، دکتری خود را در رشته مغز و علوم شناختی از…

استارتاپ، بازارجهانی، استارتات‌آپ، درآمدارزی، بازار بین‌الملل
رسانه
01 خرداد 1400

فردی که کسب‌وکاری را در ایران راه انداخته و محصولی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد و توانسته از پس این کار برآید، احتمال موفقیت در حوزه بین الملل نیز برای او و کسب‌وکارش وجود خواهد داشت. در واقع شاید بتوان این‌طور گفت که اگر شما توانسته‌اید محصولی را تولید کنید و به مخاطب ایرانی…

نامگذاری، انتخاب نام دامنه، نیاز مستری، استارتاپ، 100 استارتاپ
رسانه
31 اردیبهشت 1400

گفتگو با محمدرضا رحمانی در کافه نشونی محمدرضا رحمانی، مدیرعامل سایت nam.ir است. او سابقه ۱۷ سال فعالیت در کسب‌و‌کارهای اینترنتی نظیر نی‌نی‌ سایت، رند و شماره را داشته است. نامگذاری کسب‌و‌کار نامگذاری درست و اصولی، مهم‌ترین اقدامی است که هنگام شروع کسب‌وکار باید انجام داد. نام دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید باید دربرگیرنده آینده و…

تیم، استارتاپ، استارت‌آپ، تیم‌سازی
رسانه
30 اردیبهشت 1400

پاتریک لنچونی، نویسنده کتاب بازیکن تیمی ایده‌آل، می‌گوید: سازمان‌هایی که به طور جدی تصمیم دارند کار تیمی را به یک واقعیت فرهنگی تبدیل کنند، باید دنبال افراد مناسبی باشند. او افراد مناسب را افرادی با سه ویژگی می‌داند: «فروتنی، ولع و هوشمندی». فروتنی نسبت به دو ویژگی دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای تشخیص…

استارتاپ، کارآفرینی، استارت‌آپ، سیستان و بلوچستان
رسانه
30 اردیبهشت 1400

بررسی ظرفیت‌های اقتصادی، علمی، صادراتی و دانش‌بنیان استان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان استانی در جنوب شرقی ایران است که دارای جمعیتی برابر با ۲٬۷۷۵٬۰۱۴ نفر می‌باشد و پس از استان کرمان به عنوان دومین استان پهناور کشور محسوب می‌گردد. استان سیستان و بلوچستان طرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی، صادراتی و استارتاپی است…

استارتاپ، استارت‌آپ، استارت آپ، استارت اپ، استان قم، سکوی پرتاب قم، سرمایه پذیری استارتاپی، سرمایه گذاری استارتاپی، دریافت سرمایه، رویداد استارتاپی، دریافت سرمایه، سرمایه گذار خطر پذیر، 100استارتاپ، 100استارت‌آپ
رسانه
28 اردیبهشت 1400

دریافت طرح در رویداد 100 تکاپوی صادراتی تا 15 خرداد تمدید شد به گزارش روابط عمومی 100 استارتاپ، صبح امروز نشست خبری رویداد 100 تکاپوی صادراتی در مرکز رویدادهای 100 استارتاپ برگزار شد. علی زواشکیانی در این نشست گفت: این رویداد با هدف سرمایه گذاری و توانمند سازی استارتاپ ها شرکت های دانش بنیان برای…

استارتاپ، اهمال کاری، تنبلی، استارت‌آپ
رسانه
26 اردیبهشت 1400

به طور حتم برای شما هم پیش آمده که تصمیم به انجام کاری بگیرید، اما آن را به روزهای بعد موکول کنید. به عنوان مثال: از فردا رژیم می‌گیرم، از ترم بعد درس‌هایم را می‌خوانم، از شنبه تغییر می‌کنم و… . در کتاب از شنبه (محمد پیام بهرام پور) درباره اهمال کاری توضیح داده و…

استارتاپ، ویدابیا، سرمایه گذاری، استارتات آپ
رسانه
26 اردیبهشت 1400

گفتگو با مصطفی میرقاسمی، مدیرعامل استارتاپ ویدابیا بسیاری از ما با چالش عدم دسترسی به محتوای باکیفیت فارسی زبان مواجه بوده و هستیم و بسیاری از اوقات برای آموزش و انجام پروژه‌های خود فقط به منابع انگلیسی دسترسی داریم. ویدابیا یک کسب‌وکار استارتاپی است که به طور تخصصی روی ترجمه و تولید محتوای باکیفیت فارسی…