background event
استارتاپ، استارت‌آپ، استارت آپ، استارت اپ، استان قم، سکوی پرتاب قم، سرمایه پذیری استارتاپی، سرمایه گذاری استارتاپی، دریافت سرمایه، رویداد استارتاپی، دریافت سرمایه، سرمایه گذار خطر پذیر، 100استارتاپ، 100استارت‌آپ

رویداد سرمایه گذاری 100 تکاپوی صادارتی

100استارتاپ و مدرسه کسب و کار تکاپو

درحال ثبت نام
مهلت ارسال طرح: 30 آبان ماه 1400

رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی یک برنامه ملی ۱۰ ساله است که هدف آن صادراتی کردن حداقل ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان است. تا کنون 6.5 میلیون دلار سرمایه برای این رویداد تامین شده است و متوسط سرمایه دریافتی برای هر تیم 50 هزار دلار تا 1 میلیون دلار در ایران یا در کشور مقصد است.

درباره ی رویداد:

روند برگزاری رویداد 100 تکاپوی صادراتی:

  1. ثبت‌نام و ارسال طرح (30 آبان ۱۴۰۰)
  2. غربالگری اولیه توسط کارشناسان مدرسه کسب‌وکار تکاپو و مجموعه ۱۰۰استارت‌آپ
  3. منتورشیپ، دیدن آموزش‌های لازم و رفع نیازهای اولیه تیم‌ها
  4. ارائه به کمیته سرمایه‌گذاری
  5. تایید و ارزیابی موشکافانه
  6. تایید سرمایه‌پذیری و امضای ترم‌شیت
  7. اختتامیه نهایی رویداد( زمستان 1400)

شرکت در این رویداد به چه کسانی توصیه می‌شود؟

  • استارتاپ‌ها
  • شرکت‌های دانش بنیان
  • شرکت‌های فناور (که به پایداری نسبی در داخل کشور رسیده‌اند)

ابعاد سرمایه‌گذاری در رویداد 100 تکاپوی صادراتی به چه نحو است؟

تا کنون 6.5 میلیون دلار سرمایه برای این رویداد تامین شده است و متوسط سرمایه دریافتی برای هر تیم 50 هزار دلار تا 1 میلیون دلار در ایران یا در کشور مقصد است.

 

زمان و روز برگزاری:

زمستان 1400

محل برگزاری:

مرکز رویدادهای 100استارتاپ

سوالات مرتبط با رویداد
  • 100استارتاپ چیست؟
    • 100استارتاپ یک پلتفرم سرمایه‌گذاری، راهبری و پشتیبانی غیرمتمرکز است که با هدف اتصال سرمایه‌گذاران بزرگ و بنگاه‌های موفق به استارتاپ‌ها شکل گرفته است.
  • مدرسه کسب‌وکار تکاپو چیست؟
    • مدرسه کسب و کار تکاپو، اولین دانشگاه نسل چهارم کشور است. این دانشگاه با رویکرد مسئله محور، چالش‌ها و موضوعات کسب‌وکارها و مسائل کلان کشور را می‌شنود و بر اساس این شنیده‌ها اقدام به طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی می‌کند.
  • چرا برای سرمایه‌گذاری باید به سراغ 100استارتاپ بیاییم؟
    •  در تمام رویدادهایی که توسط مجموعه 100استارتاپ برگزار می‌شود، حتما روی تیم‌های مستعد و برگزیده سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و رویداد بدون سرمایه‌گذاری در 100استارتاپ وجود ندارد. (البته باید توجه داشت که این موضوع یک امر نسبی است و با توجه به تیم‌های حاضر در هر رویداد شرایط فرق می‌کند.)
    • 100استارتاپ موقعیت مناسبی برای تیم‌ها به منظور تعامل و ارتباط موثر با همه اعضای اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور است.
    • داوری در رویدادها از طریق یک روش استاندارد بین‌المللی که صحت سنجی آن توسط افراد با سابقه اکوسیستم تایید شده، صورت می‌گیرد.
    • برای تیم‌ها با توجه به فراخور رویداد آموزش‌های لازم و کارگاه‌های مد نظر جهت ارائه مفید به سرمایه‌گذار در نظر گرفته می‌شود.
    •  در هیچ‌کدام از رویدادها اعضای کلیدی 100استارتاپ به عنوان داور حضور پیدا نمی‌کنند و تمام فعالیت این افراد پیش و پس از رویداد است.
  • پس از ثبت‌نام در ۱۰۰ تکاپوی صادراتی چه مراحلی را در پیش دارید؟
    1. کارشناسی اولیه: در این مرحله اگر پرسونای تیمی متناسب با رویداد نباشد و یا به هر دلیل دیگری شرایط لازم برای حضور در رویداد را نداشته باشد به او اطلاع داده می‌شود.
    2. غربالگری: در مرحله غربالگری چند نقطه کلیدی برای بررسی تیم‌ها وجود دارد: A)شرایط محصول: مثلا تیمی که گردش مالی داشته باشد به بلوغ بیشتری رسیده و شانس بیشتری برای پذیرفته شدن، دارد. B)تیم: بررسی توانایی‌های هم‌بنیانگذاران کسب‌وکار.C)برنامه‌ریزی مالی: پولی که به عنوان سرمایه می‌گیرند در کجا استفاده می‌شود. D)مدل ارائه: برای ارائه موثر به سرمایه‌گذار باید چه کاری انجام داد
    3. ارزیابی موشکافانه: سرمایه‌گذارانی که در رویدادهای سرمایه‌گذاری 100استارتاپ حضور دارند تیم‌ها را حداقل از 4 زاویه مورد بررسی قرار می‌دهند:A)مارکتینگ B)کسب‌وکار  C) آی تی D) حوزه تخصصی کسب‌وکار(مثلا در این رویداد حوزه تخصصی تیم‌ها حوزه صادرات است)
    4. عقد قرارداد: تیم‌هایی که در رویداد موفق به جلب نظر داوران می‌شوند، به پروسه عقد قرارداد و جذب سرمایه راه پیدا می‌کنند. در واقع آن‌ها به قسمت پرتفو 100استارتاپ و سبد سرمایه‌گذاری وارد و عضوی از خانواده 100استارتاپ می‌شوند.
    5. جذب سرمایه: 6.5 میلیون دلار سرمایه برای این رویداد تامین شده است که متوسط سرمایه دریافتی برای هر تیم 50 هزار دلار تا 1 میلیون دلار در ایران یا در کشور مقصد است.
  • این برنامه با چه هدفی برگزار می‌شود؟
    • برنامه ۱۰۰ تکاپوی صادراتی با هدف شناسایی، سرمایه‌گذاری و اتصال تیم‌های مستعدی که پتانسیل ورود به بازار بین‌الملل را دارند، برگزار می‌شود.
  • چه کسب‌وکارهایی شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارند؟
    • کسب‌وکارهایی که تعداد قابل توجهی کاربر، تراکنش مالی، محصول اولیه و بیش از یک بنیان‌گذار دارند، شانس بیشتری دارند.
برگزارکنندگان
avatar
avatar
سرمایه گذاران
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
حامیان
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
avatar
اخبار رویداد
مقاله ایده چیست و یک ایده خوب چگونه شکل می‌گیرد؟ در سایت 100استارتاپ
رسانه
14 آذر 1400

ایده از مفاهیم مهم و اساسی در کارآفرینی و تشکیل یک کسب و کار است. امروزه کسب و کارهایی را می‌بینیم که شروع آن‌ها با یک ایده فوق‌العاده همراه بوده است. آیا ما هم می‌توانیم با طراحی و ایجاد یک ایده به دنیای کارآفرینی بپیوندیم؟ هیچ چیز غیرممکن نیست! در این مقاله به تعریف ایده و چگونگی شکل گیری ایده می‌پردازیم.

بررسی و خلاصه کتاب بازاریابی دهان به دهان ( word-of-mouth ) نویسنده اندی سرنوویتس ( Andy Sernovitz ) در ۱۰۰استارتاپ
رسانه
11 آذر 1400

معرفی کتاب بازاریابی دهان به دهان از سرنوویتز

مصاحبه ۱۰۰استارت ات با تيم سلوا از تيم های پرتفو مجموعه ۱۰۰ استارتاپ
رسانه
10 آذر 1400

گفتگو با محمد ایران نژاد بنیان گذار استارتاپ سلوا. مجموعه سلوا در حوزه فروش مواد غذايی و خوراكی به صورت آنلاين فعاليت می‌کند و از تیم‌های پرتفو ۱۰۰ استارت‌آپ است.

فرآیند مدیریت پرتفو از زبان حسین جوان مدیر پرتفو 100استارتاپ
رسانه
06 آذر 1400

براي اطلاع از چگونگی مديريت پرتفو به سراغ حسين جوان رفتيم. جوان مدير پرتفو مجموعه‌ی ۱۰۰ استارت‌آپ است. او در اين مصاحبه ابتدا مديريت پرتفو را تعريف می‌کند. سپس از معيارهای پرتفو برای سرمایه‌گذاری می‌گوید و درنهایت از خدماتی كه مديريت پرتفو در سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارائه می‌دهد صحبت می‌کند.

مقاله ۷ ویژگی تیم‌ های موفق از زبان محمد حسین مسعودی در سایت 100استارت‌آپ
رسانه
27 آبان 1400

چه چیزی باعث پیشرفت یک کسب‌وکار می‌شود؟ چه زمانی می‌توانیم بگوییم که کار از همه جهات به خوبی پیش می‌رود؟ داشتن یک تیم منسجم و خوب می‌تواند نقطه قوت یک مجموعه و استارتاپ باشد و عامل خوب پیش رفتن کارها!

مصاحبه 100استارت‌آپ با استارتاپ اکتیوا از تیم‌های پرتفو مجموعه
رسانه
18 آبان 1400

مسئله‌ی محیط زیست و در کنار آن موضوع تامین غذا، جزو دغدغه‌های جهان‌شمولی است که برای دولت‌های کشورهای مختلف مطرح است. اما آیا کسب‌وکارهای نوپا می‌توانند کمکی به حل آن کنند؟ استارتاپ اکتیوا اساسا با این دغدغه شروع شد. جلوگیری از تولید ضایعات کشاورزی که در پس خود مانع از هدر رفت آب می‌شود اتفاق بسیار مهمی است.

خلاصه‌ای از کتاب طرح بازاریابی یک صفحه‌ای در سایت ۱۰۰‌استارت‌آپ
رسانه
13 آبان 1400

بازاریابی جز مهمی از کسب‌وکار است که معمولا استارتاپ‌ها در مراحل اولیه کار خود از آن غافل می‌شوند. طرح بازاریابی کی صفحه‌ای راهکاری عملی، ساده و موثر برای حل مساله بازاریابی کسب‌وکارهاست.

کافه نشونی گفتگو با آيدين محمد حسينی یکی از یه همبنیان گذار بیمیتودر 100استارتاپ
رسانه
12 آبان 1400

بيميتو و ازکی از استارتاپ‌های موفق حوزه بیمه هستند که هر کدام کار خود را جدا شروع کرده اما در ادامه به جهت هم‌افزایی با هم ادغام شدند. بازاريابي و جذب سرمايه هر استارتاپ مسئله‌ای منحصر به فرد است؛ در این بین بیمیتو و ازکی نمونه‌هایی جذاب و آموزنده هستند.