نسل جدید مشاوره با پروفایل سنتر

رسانه
2021/06/23 ژوئن
100st.ir/11206
کپی شد
پروفایل‌سنتر نسل جدید مشاوره تحصیلی شغلی است، که با ارائه راهکاری جامع‌نگر در حوزه‌های شناخت (خودشناسی، خودسنجی و استعدادیابی) و هدف‌گذاری (مشاوره و هدایت تحصیلی شغلی، سنجش سازگاری و تناسب شغلی) در راه ایفای مأموریت خود (افزایش کارایی و بهره‌وری منابع انسانی) تلاش می‌کند.
پروفایل سنتر، نسل جدید مشاوره تحصیلی شغلی

پروفایل‌سنتر نسل جدید مشاوره تحصیلی شغلی است، که با ارائه راهکاری جامع‌نگر در حوزه‌های شناخت (خودشناسی، خودسنجی و استعدادیابی) و هدف‌گذاری (مشاوره و هدایت تحصیلی شغلی، سنجش سازگاری و تناسب شغلی) در راه ایفای مأموریت خود (افزایش کارایی و بهره‌وری منابع انسانی) تلاش می‌کند.

مأموریت استارتاپ پروفایل سنتر

مأموریت پروفایل‌سنتر افزایش کارایی و بهره‌وری منابع انسانی است. پروفایل‌سنتر سعی دارد با ارائه راهکار منحصربه‌فرد خود در راستای موفقیت فردی، به این هدف دست یابد. به همین منظور، پروفایل‌سنتر با بهره‌گیری از دانش روز علوم‌شناختی و با تکیه بر فعالیت‌های کارشناسی دانش‌بنیان، اقدام به طراحی سامانه سنجش سازگاری شغلی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی نموده که می‌تواند با کمک به انتخاب صحیح شغل هدف، بر افزایش کارایی حرفه‌ای نیروی انسانی تاثیرگذار بوده و درعین‌حال برای شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز کاهش زمان و افزایش بهره‌وری پروسه استخدام و به‌طورکلی استخدام هوشمندانه نیروی‌انسانی را به ارمغان آورد.

پروفایل‌سنتر بر این عقیده است که «موفقیت فردی» وابستگی مستقیم با «موفقیت شغلی» دارد. برای دستیابی به موفقیت شغلی لازم است، عوامل متعددی از جمله تلاش و کوشش فرد، عوامل محیطی، امکانات و… گرد هم آیند تا به فرد کمک کنند مسیر موفقیت را طی کند. ولی الزاماً تجمیع همه عوامل مذکور تضمین‌کننده موفقیت فرد در یک شغل نیست، چرا که هر شغلی برای هر فردی مناسب نیست.

نام پروفایل سنتر از کجا آمد؟

پروفایل سنتر اعتقاد دارد که دستیابی به موفقیت فردی نیازمند نگرشی همه‌جانبه به موفقیت است و در بطن این نگرش، شناخت دقیق درون‌مایه فرد پیش از انتخاب مسیر، مهم‌ترین و ریشه‌ای‌ترین عامل برای حرکت به سمت موفقیت است. این عامل اساسی در درون افراد نهفته است. همان چیزی که آن را نمایه «پروفایل»  می‌نامند. بر مبنای همین فلسفه ذهنی است که «پروفایل‌سنتر» این نام را برای خود برگزیده است.

تیم قوی راز موفقیت پروفایل سنتر

تیم پروفایل‌سنتر را ترکیبی از متخصصان، کارشناسان علمی و فنی، پژوهشگران و کارشناسان فروش و پشتیبانی، تشکیل می‌دهند و در فرآیند گردهم‌آوردن این تیم، بهره‌گیری از تجربیات روز جهانی و توسعه کسب‌وکار به فراتر از مرزهای ایران مورد نظر بوده است.

بینش روان‌شناختی در پروفایل سنتر

پروفایل‌سنتر از ابزارهای روان‌شناختی که توسط جامعه بین‌المللی روانشناسی و بر پایه دهه‌ها تجربه و تحقیق توسعه یافته، بهره می‌گیرید. این ابزارها به‌طور گسترده به‌عنوان استانداردهای طلایی در حوزه‌های استعدادیابی، تیپ‌شناسی فردی و سنجش رفتار شناخته می‌شوند. خدمات سنجش سازگاری شغلی پروفایل‌سنتر بر مبنای نظریه تطابق شغلی یا The Theory of Work Adjustment یا به‌اصطلاح TWA تدوین شده‌اند.

نظریه تطابق شغلی مبتنی بر مفهوم ارتباط بین فرد و محیط است و کار را چیزی بیش از فرایندهای وظیفه‌مدار گام‌به‌گام می‌داند؛ کار تعاملات انسان را در بر می‌گیرد و منبعی از رضایت، پاداش، تنیدگی و بسیاری از متغیرهای روان‌شناختی دیگر است. فرض اصلی در این نظریه آن است که فرد خواهان دستیابی و حفظ ارتباط مثبت با محیط کاری است. این ارتباط زمانی در بهترین حالت است که فرد و محیط، نیازهای کاری را با مهارت‌های کاری هماهنگ کرده باشند. لذا سازگاری شغلی برای ادامه اشتغال موفقیت‌آمیز عامل مهمی به شمار می‌رود.

فناوری تطابق هوشمند در کسب‌وکار  

پروفایل‌سنتر نمایه‌ای اختصاصی و اعتبارسنجی‌شده (بر مبنای مکانیسم‌های تخصصی)، برای هر یک از اعضاء خود، عناوین شغلی، فرصت‌های شغلی، و شرکای تجاری خود (ارائه‌دهندگان خدمات توسعه فردی) ایجاد می‌کند. سپس با بهره‌گیری از متدهای تحلیل ریاضی، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، میزان تطابق هر جفت موجودیت را محاسبه و در تعاملات داخل سامانه اعمال می‌نماید.

این زیرسیستم داده‌های ویژگی‌های کاربر و مشاغل از زیرسیستم‌های شناخت و داده‌های مشاغل جهت تحلیل نهایی و رتبه سازگاری فرد با هر گروه شغلی مرجع دریافت می‌کند. سپس داده‌های مقیاس‌های مورد سنجش را برای هریک از ۷ آزمون اصلی به‌صورت جداگانه محاسبه و با فرمول‌های مختص هر آزمون نرمال‌سازی می‌شوند. رتبه سازگاری فرد با شغل را با استفاده از الگوریتم‌های آماری همبستگی، برای هر ویژگی محاسبه و نتیجه نهایی را در قالب درصد سازگاری مرتب‌سازی و ارائه می‌گردد.

 

بر همین اساس پروفایل‌سنتر خدمات خود را با بهره‌گیری از داده‌های غنی به شرح زیر ارائه می‌دهد:

  • 1100 عنوان شغلی مادر (گروه شغلی) 
  • 60،000 عنوان شغلی مرتبط
  • 2500 فعالیت کاری 
  • 20،000 شرح وظیفه 
  • 42،000 مهارت ابزاری
  • 26،000 مهارت فناورانه (نرم‌افزار)
  • و بیش از 8000 رشته تحصیلی در زبان‌های فارسی و انگلیسی

 

 اضافه شدن به پرتفوی 100استارتاپ

پروفایل سنتر از بهمن 99 به جمع تیم‌های پرتفوی 100 استارتاپ اضافه شد. امیدواریم این تیم  بتواند با این جذب سرمایه موفقیت های بیشتری را کسب کند.