صعود زمستانه به ارتفاعات فینتک

رسانه
2022/01/12 ژانویه
100st.ir/19564
کپی شد
صعود زمستانه به ارتفاعات فینتک، اعلام نتیجه سکوی پرتاب فینتک در سایت 100استارتاپ

سکوی پرتاب فینتک دیروز، ۲۱ دی ماه با همکاری ۱۰۰استارتاپ و مدیریت ثروت ستارگان، با حضور ۸ تیم در مرکز رویدادهای ۱۰۰استارت‌آپ برگزار شد. در این رویداد که با حضور فعالین حوزه فینتک، سرمایه‌گذاران و تیم‌های استارتاپی همراه بود ۴ تیم موفق به جلب نظر سرمایه‌گذاران شدند. تیم نیوکاش با یک میلیارد تومان سرمایه قطعی و تیم‌های بلاکچین بلورین، همسو و استاک سرف که به مرحله بررسی موشکافانه راه پیدا کردند، از تیم‌های برگزیده این رویداد بودند.

در این رویداد تخصصی مانند سایر رویدادهایی که توسط مجموعه ۱۰۰استارتاپ برگزار می‌شود، تیم‌های استارتاپی علاوه‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم را داشتند.

آینده فینتک ایران

در حاشیه سکوی پرتاب فینتک، پنلی تحت عنوان آینده فینتک ایران با حضور فعالین این حوزه برگزار شد. در این پنل که مدیریت آن با رضا قربانی، بنیان‌گذار مجموعه رسانه‌ای راه پرداخت بود، حسین عبده تبریزی بنیان‌گذار بانک اقتصاد نوین (اولین بانک غیر دولتی ایران)، مهدی شریعتمدار هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل جیبیت، تیم لطیف مدیرعامل هلدینگ مکس و رضا نظری معاون توسعه کسب‌وکار هلدینگ فناوری نگاه حضور داشتند. در ادامه می‌توانید قسمتی از مهم‌ترین عناوینی که در این پنل مطرح شد را بخوانید.

مهدی شریعتمدار ضمن بیان اینکه فینتک در ایران رشد خوبی داشته است، عنوان کرد: تا زمانیکه زیرساخت‌های خوبی که در دسترس و سریع نباشد، نداشته باشیم مشکل مشتری حل نمی‌شود. معمولا برای استارتاپ‌ها یا قوانین خاصی وجود ندارد یا همان قوانین موجود را هم بازتعریف می‌کنیم که این مورد پذیرش نهاد قانون‌گذار نیست. 

حسین عبده تبریزی گفت: یکی از مقصرین بحران ۲۰۰۸ بی‌سوادی رگولاتورها بود. باید دنبال رگولاتور باسوادتری بگردیم، از سطح ذهنی بالاتری استفاده و باحوصله‌تر برخورد کنیم. در ادامه تیم لطیف، مدیرعامل هلدینگ مکس اظهار داشت: ما روزانه با خروج آدم‌های نابغه روبه‌روییم. باید این را در نظر داشته باشیم که رگولاتورها از طرفی حق دارند چون اگر اتفاقی بیفتد همه یقه دولت را می‌گیرند اما بعضی از آن‌ها حرف شرکت‌ها را گوش نمی‌دهند و همگام با اتفاقات جهانی نیستند.

در پایان رضا نظری در مورد رگولاتوری بیان کرد: من در حوزه رگولاتوری به صفر و یک اعتقادی ندارم، باید بین فعالان و رگولاتور چیزهایی شکل بگیرد و کارهایی که انجمن‌ها می‌توانند انجام دهند، به آن‌ها سپرده شود. من خیلی به کارگزاری رگولاتوری اعتقاد دارم اما باید یک نظارتی روی رگولاتوری وجود داشته باشد؛ نخبه‌ترین افراد دور هم جمع شوند، قوانین را بنویسند و بر آن‌ها نظارت داشته باشند.