عوامل شکست کسب‌وکار‌های کوچک در بازار بین‌المللی

رسانه
2020/10/22 اکتبر
100st.ir/9371
کپی شد

تحلیل بازار و شناخت آن، یکی از مقوله‌های مهم و تاثیر گذار در راه اندازی کسب و کارها، خصوصاً استارتاپ ها می‌باشد که این اهمیت این موضوع، برای مجموعه هایی که تمایل به ورود به بازار بین المللی را دارند دوچندان خواهد بود. در ادامه، برخی از علل اهمیت آن را، بر می‌شمریم :

1. در ورود به بازار دیگر کشورها، اغلب ناچاریم در محصول یا خدمت خود، تغییراتی را ایجاد کنیم. این تغییرات گاهی از ترجمه متون آغاز می‌شود و بنا به تفاوت فرهنگی و تجربه کاربری، تا تغییرات کلی پیش می‌رود، که این تغییرات به جز زمانبر بودن، مجموعه را متحمل هزینه‌های زیادی نیز خواهد نمود.

2. جذب یا تشکیل تیم‌های اجرایی در آن کشور امری زمان بر و پر هزینه است. به خصوص اگر نیروی مورد نظر در آن کشور فراهم نبوده و جهت رسیدن به سطح مورد نظر، مجبور به آموزش آن‌ها باشیم.

3.  تفاوت زیاد در ارزش پول داخلی و ارز خارجی که یکی از جذابيت های ورود به بازار بین المللی است، در هزینه های محلی آن کشور نمود زیادی خواهد داشت. دستمزد تیم‌های عملیاتی، هزینه‌های دفاتر و البته هزینه‌های جاری مانند برق و اینترنت و… با نرخ ارز فعلی، بسیار سنگین خواهد بود.

4. روش‌های جذب مشتری و تبلیغات در برخی کشورها، متفاوت است که این امر، تعریف کمپین‌های تبلیغاتی در کانال‌های جديد و یافتن اثربخش ترین آنها را، دچار مشکل می‌نماید.

5. عدم تمرکز ناشی از ورود به بازار جديد و تغییر اولویت‌ها، بر عملکرد فعلی مجموعه‌های کوچک تأثیر منفی خواهد داشت.

6. و در نهایت، در صورت عدم موفقیت در بازار جديد، تبعات آن، نه تنها برای خود آن مجموعه زیان بار خواهد بود، بلکه بر روی تمام فضای سرمایه گذاری در ورود سایر شرکت‌ها ، نیز اثرات سوءی به همراه خواهد داشت.

در یادداشت های آتی ،نکاتی در شرح دلایل فوق، به طور خاص، بازار کشور عراق، مطرح خواهد شد.با ما همراه باشید.