CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری

رسانه
2022/11/09 نوامبر
100st.ir/23487
کپی شد
مدیریت ارتباط با مشتری CRM

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) شامل فرایندهایی است که یک استارت‌آپ به کار می‌گیرد. هدف آن ارتباط با مشتریان و پاسخ به نیازها و درخواست‌های آن‌ها به بهترین شکل ممکن است. یک CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری موفق، کسب‌وکار را از دید مشتری می‌بیند و در برنامه‌ریزی خود تجربه مشتری را به طور ویژه در نظر می‌گیرد. نگاه از دید مشتری به شما کمک می‌کند تا شکاف‌ها و فرصت‌های موجود در کسب‌وکارتان را مشاهده کنید و استراتژی و فرآیند‌های مفیدتری در نظر بگیرید.

امروزه CRM را به یک نر‌م‌افزار خلاصه می‌کنند تا استارت‌آپ‌ها، بیشتر بر روی فعالیت‌ها و روابط مرتبط با مشتریان، خریداران و همکاران خود تمرکز کنند؛ اما این‌طور نیست. در واقع مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، از لایه استراتژی آغاز می‌شود و  نرم‌افزار‌ها تنها ابزاری برای تسهیل در اجرای استراتژی‌ها هستند.

اهمیت CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری

ارزش مشتریان وفادار و ثابت به یک کسب‌وکار، 10 برابر بیشتر از مشتریانی است که تنها یک‌بار از شما خرید کردند. بنابراین باید سعی داشته باشید تا مشتریان را مجددا به کسب‌و‌کار خود بازگردانده و آن‌ها را ترغیب به خرید کنید. با اجرای CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، می‌توانید موارد مهمی مانند نرخ بازگشت مشتریان یا رفتار آن‌‌ها را زیر نظر داشته باشید. همینطور علاوه‌بر برندسازی برای استارت‌آپ خود، نرخ تبدیل مشتری و در نتیجه فروشتان را افزایش دهید.

مزایای استفاده از CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری

استفاده‌ی بهینه از زمان

مدیریت آسان‌تر

شناسایی نیاز مشتری

مدیریت فروش

ارتباط صحیح با مشتری، اساس موفقیت هر کسب‌وکار است. چگونگی مدیریت این رابطه، برای ایجاد تجربه‌ای خوب در مشتری، به شدت بستگی به وضعیت CRM شما دارد. در نتیجه باید به دانش عمیقی از مشتریان خود برسید و دائم از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.