سکوی پرتاب کردستان ۲۵ خرداد برگزار شد

رسانه
2022/06/19 ژوئن
100st.ir/22019
کپی شد
اعلام نتیجه سکوی پرتاب کردستان در سایت 100استارتاپ

 ۵.۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی ۴ تیم استارتاپی

بزرگترین رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری استان کردستان، ۲۵ خرداد توسط ۱۰۰استارت‌آپ و موسسه دانش بنیان برکت به صورت حضوری در استان کردستان برگزار شد.

در این رویداد ۷ تیم استارتاپی طرح کسب‌وکاری خود را در حضور سرمایه‌گذاران ارائه دادند که از بین آن‌ها ۴ تیم موفق به جلب نظر سرمایه‌گذاران شدند. تیم‌های ابداع صنعت هوشمند بیجار، کامبک، لجیستو و کریپتوتانگ، ۴ تیم برگزیده‌ی این رویداد بودند که سرمایه‌ای معادل ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جذب کردند. ابداع صنعت هوشمند بیجار تولیدکننده‌ی انواع فنرهای صحافی، کشاورزی و صنعتی‌‌ست که توانست بیشترین میزان سرمایه یعنی ۴ میلیارد، جذب کند. هم‌چنین استارتاپ کامبک که یک بستر کامل فوتبالی‌ست موفق به جذب ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه، لجیستو -سامانه آنلاین اشنراک‌گذاری قطعات صنعتی- ۴۰۰ میلیون تومان و کریپتوتانگ ـپلتفرم ارزهای دیجیتالی- نیز ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه جذب کردند.

در مرحله‌ی ابتدایی و ثبت‌نام این رویداد ۵۰ طرح کسب‌وکاری از طریق سایت ۱۰۰استارت‌آپ دریافت و مورد بررسی کارشناسان ۱۰۰استارت‌آپ قرار گرفت که در نهایت ۷ طرح به رویداد راه یافته و ۴ طرح برگزیده شدند. در این رویداد مانند سایر رویدادهایی که ۱۰۰استارت‌آپ برگزار می‌کند تیم‌های استارتاپی علاوه‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه‌ی فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم استان را داشتند.

این دومین رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری ۱۰۰استارت‌آپ در استان کردستان بود که این بار در قالب سکوی پرتاب و با همراهی موسسه دانش بنیان برکت، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کردستان، اتاق بازرگانی، صنایع معدن و کشاورزی سنندج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استانداری کردستان، پارک علم‌ و فناوری کردستان، پارادایس‌هاب، صندوق پژوهش و فناوری کردستان، اداره کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان کردستان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

مجموعه رویدادهای کاروان استانی ۱۰۰استارت‌آپ از مهر ماه سال ۱۳۹۹ با هدف رشد و توسعه متوازن اکوسیستم استارتاپی در کشور شکل گرفت تا استارتاپ‌های شهرستان‌ها هم مانند استارتاپ‌های تهران فرصت جذب سرمایه و شبکه‌سازی را داشته باشند.