مرحله اولیه (Early Stage )

رسانه
2021/04/21 آوریل
100st.ir/20940
کپی شد
مفهوم Early Stage در سایت 100استارتاپ

early stage به معنی مرحله اولیه است که مشخصه اصلی آن توسعه دادن بازار فروش است. این مرحله از کسب‌وکار، روی بازاریابی و فراهم کردن ثبات در کسب و کار تمرکز می‌کند. 

مرحله اولیه در یک شرکت، مرحله ای است که شرکت معمولا مرحله کاشت اولیه‌ ی خود را به پایان رسانده و دارای یک تیم مدیریت مرکزی است. در مرحله اولیه، شرکت باید ایده‌ی اصلی کسب و کار خود را اثبات کرده یا مرحله‌ی آزمایشی خود را به پایان رسانده باشد.

یک شرکت در مرحله اولیه نه تنها کمترین میزان درآمد (سود سهام) را دارد؛ بلکه هیچ سود یا جریان نقدی مثبتی ندارد. اصطلاح مرحله اولیه معمولا به یک شرکت نوپا اشاره دارد که از زمان تاسیس آن سه سال یا کمتر از آن می‌گذرد. 

در این مرحله، شرکت کماکان در حال رشد و توسعه‌ی خود است. ممکن است شرکت‌های نوپا در فرآیند آزمایش محصولات و خدمات جدیدی باشند که قصد دارند در آینده‌ای نزدیک آنها را روانه‌ی بازار کنند یا محصولی دارند که از قبل عرضه شده و دسترسی آن برای عموم مردم ممکن است.

این مرحله از نظر سرمایه‌گذاران اهمیت خاصی دارد. این مرحله نقطه‌ای از رشد استارتاپ‌هاست که از نظر سرمایه‌گذار شاخص ریسک و مقدار سرمایه‌ی مورد نیاز برای رشد به تعادل نسبی رسیده است. مراحل قبل‌تر ریسک بالاتری دارند و مراحل بعدی امکان بهر‌ه‌برداری حداکثری از میزان سرمایه‌گذاری انجام شده را ندارد.