رویای کودکانه‌ای که به حقیقت پیوست

رسانه
2022/02/16 فوریه
100st.ir/20179
کپی شد
خبر قرارداد نورولند با آموزش و پرورش در سایت 100استارتاپ

استارتاپ نورولند، یکی از تیم‌های پرتفو ۱۰۰استارت‌آپ طی قراردادی با آموزش و پرورش به کتاب‌های نگارش دوم تا ششم دبستان راه پیدا کرد.

نورولند مجموعه‌ای از بازی‌های موبایلی است که توانایی کودکان 3 تا 8 ساله را در ۴ حوزه ارتقا می‌بخشد. این ۴ حوزه شامل انواع توجه، حافظه، مهارت‌های لازم برای ریاضی، خواندن و نوشتن است. طبق توافق انجام شده که منتهی به امضای قرارداد بین نورولند و آموزش و پرورش شد، در تمامی رمزینه‌های (QR Code) کتاب‌های نگارش دوم تا ششم دبستان از بازی‌های نورولند استفاده می‌شود. با اسکن کردن هر یک از رمزینه‌های موجود در کتاب‌ها، یک لینک نمایش داده می‌شود که توضیحات بازی در آن نوشته شده و پس از نصب بازی امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. ساختار سخت شدن خودکار تمرین‌ها و گزارش‌گیری موجود در نورولند، مورد توجه سازمان آموزش و پرورش قرار گرفته و این سازمان در نظر دارد از بستر موجود در نورولند برای توسعه بازی‌های مناسب این کتاب‌ها استفاده کند.

تمام بازی‌ها و تمرین‌های تعبیه شده در نورولند، دارای ساختار علمی هستند و بر عملکرد ذهنی کودک تاثیر حداکثری می‌گذارد. ارائه گزارش دقیق عملکرد کودکان به والدین آن‌ها، سطح‌بندی سخت و آسان بودن تمرین‌ها بر اساس عملکرد کودک و حفظ کردن جنبه بازی و سرگرمی به میزان مطلوب برای کودک، از ویژگی‌های بارز نورولند است که آن را از دیگر همتایان خود متمایز می‌کند. قرارداد نورولند با آموزش و پرورش یک قرارداد یک ساله است که باتوجه به عملکرد و نتایج آن احتمالا در آینده نیز گسترده‌تر خواهد شد.

لازم به ذکر است که نورولند در سال ۹۸ و در رویداد چالش سرمایه شناختی موفق به کسب مقام دوم شد و مقاله‌های علمی ارائه شده توسط این استارتاپ در سمپوزیوم بازی‌های جدی جزو مقالات برتر سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ بود. علاوه‌براین در جشنواره بازی‌های جدی، نورولند به عنوان بازی‌های آپدیت شده در سال ۱۴۰۰ منتخب گردید. همچنین نسخه جدید نورولند با طراحی یک کاراکتر اصلی به زودی و با نامی ساده به بازار خواهد آمد تا نام نورولند  بتواند در خاطر کودکان ماندگار شود.