فرصتی دوباره برای جذب سرمایه فینتکی‌‌ها

رسانه
2021/12/14 دسامبر
100st.ir/18985
کپی شد

با اضافه شدن فابا مهلت ثبت‌نام در سکوی پرتاب فینتک تا ۳ دی ماه تمدید شد

سکوی پرتاب فینتک یک رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه فینتک است که توسط مجموعه ۱۰۰استارت‌آپ، مدیریت ثروت ستارگان و فاباتک، ۲۱ و ۲۲ دی برگزار می‌شود. در این رویداد تیم‌های استارتاپی علاوه‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم را خواهند داشت. 

تمام تیم‌های استارتاپی، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناور دارای MVP و بدون MVP در صورت داشتن تیم و ایده مناسب در حوزه فینتک تا ۳ دی فرصت دارند تا از طریق سایت ۱۰۰‌استارت‌آپ در این رویداد شرکت کنند. لازم به ذکر است کسب‌وکارهایی که تعداد قابل توجهی کاربر، تراکنش مالی، محصول اولیه (MVP) و بیش از یک بنیان‌گذار دارند از شانس بیشتری برای جذب سرمایه برخوردار خواهند بود.

سکوی پرتاب فینتک با هدف شناسایی، مشاوره، راهبری و سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های این حوزه برگزار می‌شود. تک ونچرز، مرکز نوآوری مالی خدمات انفورماتیک، مجموعه نوبیتکس و مجموعه جیبیت از دیگر همراهان این رویداد می‌باشند. این رویداد در ۲۱ و ۲۲ دی ماه به صورت حضوری، در هتل لاله و مرکز آفرینش‌های کانون برگزار می‌شود.

فابا بازیگر جدید سکوی پرتاب فینتک

مرکز فرهنگ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه بانکی کشور (فابا) که به تازگی به جمع برگزارکنندگان سکوی پرتاب فینتک پیوسته است؛ مرکزی است که در سال ۱۳۸۶ با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و شورای مدیران عامل بانک‌ها تاسیس شد. این مرکز خصوصی و کانونی برای فناوری‌های نوین مالی ایران است. یکی از حوزه‌های فعالیت فابا برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران (ITE) است که هفتمین دوره این نمایشگاه هم‌زمان با سکوی پرتاب فینتک برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است دیروز ۲۱ آذر سلسله نشست‌های استارتاپی تراکنش هفتم در سالن اجتماعات مرکز فابا برگزار شد. در این نشست خبری محمد مراد بیات مدیرعامل مرکز فابا، نادر قاسمی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک فراگستر کیش، عرفان عزیزپور قائم مقام مدیرعامل ۱۰۰استارت‌آپ، داوود کریم‌ زادگان معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک و مصطفی طهماسبی مدیرعامل شرکت ثروت ستارگان حضور داشتند.

محمد‌ مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا ضمن بیان اینکه این رویداد با هدف حفظ اکوسیستم مالی و بانکی در کنار یک‌دیگر، سه نسل پیشکسوتان، مدیران میانی و جوانان استار‌ت‌آپی را گردهم می‌آورد؛ عنوان کرد:

رویدادهای استارت‌آپی و نمایشگاه‌های حوزه بانکداری در کل دنیا برگزار می‌شود و ما هم سعی کردیم اضلاع لازم برای فعالیت استارت‌آپ‌ها در این رویدادها را فراهم کنیم. این جشنواره هم ارائه توانمندی‌های تیم‌های استارت‌آپی است و هم فضای مثبتی که بتوانند ارائه معکوس داشته باشند. مسیر جشنواره مانند سال‌های گذشته است با این تفاوت که سرمایه‌گذارها پررنگ‌تر هستند و سکوی پرتاب هم داریم.

عرفان عزیزپور، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ۱۰۰ استارت‌آپ درباره سکوی پرتاب فینتک گفت:

۱۰۰استارت‌آپ یک پلتفرم سرمایه‌گذاری در مرحله seed است که به واسطه‌ ظرفیتی که در این رویداد فراهم شده، سرمایه‌گذاری در مرحله preseed و تا سطح A را هم پوشش خواهد داد. ما در تلاشیم بستر مناسبی را در این رابطه فراهم سازیم و تا به امروز هم حدود ۲۰ رویداد در حوزه‌‌های مختلف و استان‌های متفاوت برگزار کرده‌ایم. امسال طبق روال رویدادهای قبلی به تیم‌هایی که ثبت‌نام کرده‌اند آموزش داده می‌شود سپس بررسی و ارزیابی تیم‌ها انجام می‌شود و در نهایت تیم‌های منتخب موفق به جذب سرمایه می‌شوند.

داوود کریم‌زادگان، معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک افزود:

تیم‌هایی که با اهداف شرکت ما هم‌سو هستند را شناسایی می‌کنیم و به آن‌ها برای هدایت به سمت محصول نهایی کمک می‌کنیم. همین‌طور از هر ظرفیتی که باعث تغییر شود استقبال می‌کنیم.

در ادامه این نشست مصطفی طهماسبی، مدیرعامل شرکت ثروت ستارگان گفت:

ما برای استارت‌آپ‌ها نیاز به بازار داریم؛ متاسفانه استارت‌آپ‌های ما از فضای بازار دور هستند.

در پایان نادر قاسمی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش در مورد رویکرد این شرکت توضیح داد: شرکت انفورماتیک با رویکرد حمایت از استارت‌آپ‌های بذری و پیش‌بذری فعالیت می‌کند. ما جوانب لازم برای ورود به این حوزه را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کرده‌ایم و تیم‌هایی که بتوانند موفق شوند امکان حضور در آی‌ فینک را خواهند داشت.

برای ثبت‌نام و ارسال طرح به لندینگ رویداد فینتک مراجعه کنید.