نشست خبری 100 تکاپوی صادراتی

رسانه
2021/05/25 می
100st.ir/11052
کپی شد
استارتاپ، استارت‌آپ، استارت آپ، استارت اپ، استان قم، سکوی پرتاب قم، سرمایه پذیری استارتاپی، سرمایه گذاری استارتاپی، دریافت سرمایه، رویداد استارتاپی، دریافت سرمایه، سرمایه گذار خطر پذیر، 100استارتاپ، 100استارت‌آپ

 

دومین نشست خبری رویداد 100 تکاپوی صادراتی برگزار شد
استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تا 15 خرداد ماه برای صادراتی شدن فرصت دارند

دومین نشست خبری رویداد 100 تکاپوی صادراتی صبح امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد. این رویداد با تمرکز بر سرمایه‌گذاری و توانمندسازی تیم‌های استارتاپی و دانش بنیان برای ورود به بازار بین المللی برگزار می‌شود کسب‌وکارها می‌توانند تا 15 خرداد ماه 1400 طرح های خود را در سایت 100 استارتاپ ارسال نمایند.

علی زواشکیانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره رویداد 100 تکاپوی صادراتی بیان کرد: مدرسه کسب‌وکار تکاپو یک مدرسه نسل چهارم است که ذیل اتاق بازرگانی و دانشگاه امیرکبیر فعالیت می‌کند. معاون علمی مدرسه تکاپو در ادامه افزود: رویداد 100 تکاپوی صادراتی یک برنامه 10 ساله است و هدف آن صادراتی کردن حداقل 100 شرکت دانش بنیان است. این برنامه 10 ساله از امسال با سرمایه‌ای معادل 2 میلیون دلار آغاز می‌شود و برای هر تیم 100 تا 500 هزار دلار سرمایه در نظر گرفته می‌شود. مخاطبان این رویداد استارتاپ‌ها، تیم‌های دانش بنیان، نوآور، فناور و کسانی که قصد ورود به بازار بین‌الملل دارند، می‌باشد. مهلت ثبت نام در این رویداد تا 15 خرداد و از طریق سایت 100استارتاپ می‌باشد.

مهندس ایثاری نیا، معاون توسعه زیست‌بوم موسسه دانش بنیان برکت در این نشست عنوان کرد: موسسه دانش بنیان برکت بیش از 5 سال است که به سرمایه‌گذاری و حمایت از کسب‌وکارهای فعال در حوزه نوآوری و استارتاپی می‌پردازد. این موسسه یکی از بازیگران جدی این حوزه است و از جوانان، تیم‌های نوآور و ایده‌های خلاقانه حمایت می‌کند.

وی در ادامه گفت: ما تا به حال چندین سرمایه‌گذاری دلاری در حوزه سلامت، تجهیزات پزشکی، گردشگری و تجهیزات فناوری‌های پیشرفته در موسسه دانش بنیان برکت داشته ایم که چندین میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته‌اند. مجموعه پارادایس هاب به عنوان یک فضای کار اشتراکی که زیر مجموعه این موسسه است، در ترکیه و عمان فضای کار مورد نیاز استارتاپ‌ها را می‌تواند در اختیار آن‌ها قرار دهد.

علی سدیفی، مدیرعامل 100استارتاپ در این نشست خبری عنوان کرد: مجموعه 100استارتاپ تا به امروز حدود 15 رویداد سرمایه‌گذاری در سراسر کشور برگزار کرده است و نزدیک به 90 میلیارد تومان تعهد سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها و در راستای حمایت از تیم‌های نوآور انجام داده است.

در این نشست خبری فواد دولت آبادی، مدیر امور بین‌المللی شرکت شناسا هم حضور داشت و ضمن تایید کل فرایند رویداد 100 تکاپوی صادراتی، عنوان کرد: مجموعه شناسا برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای ورود به بازارهای بین‌المللی دارد و در همین راستا در حال تدارک زیرساخت‌های مناسبی در عمان و ترکیه است. همچنین این مجموعه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در کشورهای دیگر همچون آلمان هم فکر می‌کند.

محمود محمدی، بنیانگذار Iranian Startups Group درباره اهمیت توسعه اکو%