1000 درصد رشد فروش شرکت هوايار در 8 ماه

رسانه
2021/04/28 آوریل
100st.ir/10828
کپی شد
استارتاپ، 100استارتاپ، کارآفرین، 100 استارتاپ،

 

نگاهی به شکل‌گیری و رشد تیم هوشیار تجهیز بهار از تیم‌های 100استارتاپ

شرکت هوايار تجهيز بهار چکار می‌کند؟

در اکثر کمپرسورها از روغن برای روانکاری و جلوگیری از سایش بین اجزای مکانیکی استفاده می‌شود. می‌توان گفت ساده‌ترین راه نیز همین است. اما در بعضی مصارف که هوای فشرده تمیز و بدون هرگونه ناخالصی مورد نیاز است، نمی‌توان از این گونه کمپرسورها استفاده کرد. حال اینجا است که نیاز به کمپرسورهای بدون روغن (Oil Free Compressor) احساس می‌شود. این گونه کمپرسورها از هیچ گونه روغن یا روانکاری برای جلوگیری از سایش در درون خود بهره نمی‌برند و می‌توان از آن‌ها در دستگاه‌های اکسیژن ساز، در دندانپزشکی‌ها و یا در هر دستگاه یا محیطی که نیاز ما هوای فشرده با خلوص بالا و بدون هرگونه روغن است، استفاده کرد. این عمل با استفاده از نوعی رینگ خاص که ازقابلیت ضد سایش بودن و دوام بالایی برخوردار است، محقق می‌شود. تحمل دمای بالا، انعطاف پذیری، ضد سایش بودن و داشتن قابلیت آب‌بندی از جمله ویژگی‌های آن می‌باشد. با استفاده از این نوع رینگ تنها می‌توان در کمپرسورهای پیستونی استفاده کرد.

کمپرسور بدون روغن

تنها چند شرکت قادر به ساخت این محصول بوده‌اند و این دستگاه با وجود ابعاد کوچکی که دارد، از پیچیدگی و دقت‌های بالایی در قطعات خود برخوردار می‌باشد. با وجود استفاده از این کمپرسور در دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه های ونتیلاتور، اهمیت بالای این دستگاه احساس می‌شود. شرکت هوايار تجهيز بهار، با استفاده از دانش فنی بالا و مهندسان با تجربه خود، قادر به ساخت و بومی‌سازی این محصول شده است. این کمپرسور در محصولاتی به کار می‌رود که معمولا در کنار بیمار یا در محیط‌هایی قرار می‌گیرند که نباید صدای زیادی تولید شود و آرامش محیط از بین برود. پس باید صدای تولیدی این محصول بسیار پایین باشد. دستگاه ساخت این شرکت با صدای تولیدی کمتر از 52 دسی‌بل، حتی از نمونه‌های مشابه هم صدای کمتری تولید می‌کند و از وزن بسییار پایینی نیز برخوردار می‌باشد. با تولید هوای فشرده با فشار 2.8 بار با دبی 55 لیتر بر دققیه، برای استفاده در دستگاه‌های اکسیژن ساز، ونتیلاتورها و استفاده در دندانپزشکی‌ها، گزینه‌ای عالی و بدون نقص می‌باشد.

مسئله تولید این محصول چگونه شکل گرفت؟

1- نبود راه ساده

هیچ تولید کننده‌ای برای کمپرسور بدون روغن در داخل کشور وجود ندارد و تولید کنندگان خارجی غالبا برای دستگاه اکسیژن‌ساز محصول آماده‌ای ندارند، بنابراین اگر شرکتی بتواند تولید این کمپرسورها را به طور اقتصادی و فنی انجام دهد این مسائل حل می‌شود.

2- واردات

تامین کنندگان خارجی یا اصلا کمپرسور به دلیل تحریم نمی‌فروشند و یا وارد کننده را دچار خواب سرمایه و تشریفات واردات می‌کند.

3- تامین کمپرسور بدون روغن

تولید کمپرسور برای سه شرکت تولید کننده دستگاه اکسیژن‌ساز جزو دغدغه‌ها است و هم هزینه اصلی را تشکیل داده و هم واردات باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

راه حل برای حل مسئله در کسب‌وکار

ایجاد یک شرکت تولیدکننده کمپرسورهای بدون روغن در ایران که هم بتواند ساخت و طراحی اقتصادی و فنی را انجام بدهد، این کمپرسور دارای ویژگی‌های زیر است:

  •         تامین پایدار، اقتصادی و در دسترس قابلیت صادرات اشتغال‌زایی بیش از 20 نفر مستقیم در ایران
  •         کاهش هزینه تامین کمپرسور بدون روغن
  •        قابلیت صادرات
ویژگی های متمایز کننده استارتاپ دانش قطعه ثمین نسبت به بقیه رقبا
  •       کیفیت همتراز با نمونه خارجی
  •       قیمت مقرون به صرفه محصول
  •       انعطاف پذیر در طراحی و تامین پایدار
  •       پیشرو در تولید کمپرسورهای بدون روغن در کشور و منطقه
پیوستن به پرتفوی 100 استارتاپ

شرکت دانش قطعه ثمین در تیر ماه 99 موفق به جذب سرمایه از 100 استارتاپ شد و تا پایان سال رشد فوق العاده‌ای رو تجربه کرد. این شرکت تا پایان سال 99 حدود 1000درصد  رشد در فروش و 600درصد رشد در تولید محصولات و عرضه به مشتریان داشته است. 100 استارتاپ برای همبنیانگذاران شرکت دانش قطعه ثمین آقایان علی محمد و حسینعلی حق شناس آرزوی موفقیت دارد.